Dag 162 Nederland

18 april 2015 - Heeze, Nederland

Nou eigenlijk hebben we best prima geslapen. De banken lagen best oke, alleen wel midden onder lichtspotjes, maar een sjaal over het hoofd werk prima tegen het licht. Gisteren hebben we al nagevraagd hoe duur de metro en bagage opslag is. Dat viel reuze mee dus we gaan vandaag lekker een dagje Dubai in.

Guus is er deze zomer al geweest dus die wist mooi waar we naar toe konden. Nou dit was weer totaal anders dan Kathmandu en überhaupt anders dan de andere landen. Je hebt allemaal hoge gebouwen en als je maar buiten kijkt zie je allemaal wit/creme achtig gebouwen. We zijn vandaag met name in de shoppingmalls geweest nou daar kijk je je ogen uit! Een skihal, aquarium, waterval, schaatsbaan en dinosaurus allemaal in de shoppingmall echt bizar. En dan heb je ook nog alle mogelijke winkels die je je maar kan voorstellen. Wat ook heerlijk was, waren de enorme supermarkten. Daar konden we

We zijn ook nog even buiten de shoppingmalls geweest om op zoek te gaan naar de specerijen markt, maar het was toch wel heel erg warm buiten en het was al weer tijd om naar het vliegveld te gaan. Ahhhhh nu gaan we echt richting Nederland.

We zouden alleen wel nog een tussenstop maken in Bourgas in Bulgarije. Maar toen we in het vliegtuig zaten hoorde we dat we geen tussenstop meer hoefde te maken! De tussenstop zou namelijk zijn om te tanken, maar omdat er zo weinig wind stond was het niet nodig dus konden we in een keer door naar nl :) Toen nog wel even snel een smsje naar het thuisfront gestuurd en hopen dat ze het lezen zodat we niet alleen aankomen op schiphol en toen op naar Nederland!

Nou de vliegreis ging eigenlijk best snel voorbij, maar 7 uurtjes reizen is voor ons na deze reis niets meer. Pfoe en toen het ergste moment, wachten totdat we het vliegtuig uit mochten en op de bagage wachten. Maaaar toen we bij de bagage aankwamen zagen we daar achter het raam papa, mama, thijs, kris, ann, suvana en lisha staan!!! Een heel welkomscommite :) Maar eigelijk is dit nog erger, want nu    moesten we wachten terwijl we ze konden zien. En toen eindelijk lekker knuffelen, knuffelen, knuffelen. Ook heel leuk, want een aantal van de jaarclub van guus waren als verrassing gekomen.

Daarna samen met onze eigen ouders naar huis dus nu na 5,5 maand apart slapen, maar ik ga lekker bij mijn zusje in bed :) En thuis kon ik mijn zusje ook lekker knuffelen, samen met mijn tante want die was bij Nienke  samen thuis gebleven. Nienke had namelijk vrijdag twee tentamens dus midden in de nacht gaan halen was niet zo'n strak plan. Nou dit was het dan, het laatste echte reisverhaal, 163 verhalen, heel veel avonturen en heel veel leuke reacties dankje wel :) Er komt hierna nog een verhaal en dan is het echt voorbij met de pret.

1. Nico:
    18 april 2015
    ik wacht met smart op het laatste verhaal. Ondertussen heb ik me al bij Jellinek gemeld voor een ontwenningskuur. Afkickcentra voor plaatsvervangend reisgenot schijnen nog niet te bestaan. Misschien iets voor jullie: Reisverslavingszorg? :-)
    Ondertussen zitten jullie natuurlijk nu gewoon om de hoek :-))
  2. Annelies:
    18 april 2015
    Ik zal t missen, maar daartegenover nu in levende lijve! Ik was heel blij dat ik je meteen snachts kon zien, knuffelen en van je terug zijn (met al je verhalen) mocht genieten. Anneliefs
  3. Suvana:
    19 april 2015
    Ja, voor mij ook afkicken. Nu de laatste 3 verhalen gelezen meteen kopje koffie. Heel hartelijk bedankt voor al jullie verhalen. Alle dure en goedkope details. Alle warmte en kou details. De drukte, de grappen, de natuur hmmmmmm ik heb ervan genoten. Jullie zijn fantastische reizigers❤️
  4. Danielle:
    19 april 2015
    Het vaste zondagochtend momentje: kopje koffie en de avonturen van Guus en Veerle lezen. Het zal niet meer zo zijn!
    Gelukkig Guus alweer in levende lijve gezien. Veerle vast binnenkort. Nu het oude/nieuwe leventje weer oppakken!

Het was heel leuk om jullie reisverslag te lezen. Dank jullie wel!
  5. Willem en Carla:
    19 april 2015
    Welkom thuis. En...geniet van ons Nederlandje.
    Carla en Willem
  6. Yvonne:
    20 april 2015
    bedankt voor al jullie prachtige verhalen!
  7. Yvonne:
    27 april 2015
    Wat vreselijk dat Nepal nu zo in puin ligt. Ik ben (heel egoïstisch) blij dat jullie veilig thuis zijn, maar wat een akelig idee dat zo snel na jullie vertrek daar zoveel doden en een totaal ingestort land te betreuren zijn..