Dag 154 chitwan

2 april 2015 - Chitwan, Nepal

Jaaah olifantensafari, hoe cool klinkt dat. Op jacht naar tijgers terwijl je op een olifant zit. We hadden er wel gemengde gevoelens bij, want je hoort zoveel slechte verhalen over toeristen met olifanten. hier is het bijna zo normaal dat je er niet echt aan voorbij kan gaan. We hadden al gezien dat de olifanten er niet heel slecht uitzagen dus het zal wel ok zijn. Zo hebben we er eigenlijk de hele safari over gedacht, dat het wel ok was. Natuurlijk is het niet geweldig voor de olifanten, maar wr hadden hier niet het idee dat het slecht voor ze was. Veerle zegt ook steeds, dat het niet veel erger kan zijn hoe we in nederland op paarden rijden, of in de himalaya's de ezels bepakken.

Maar uiteindelijk zaten we met z'n vieren in een vierkant met de ruggen tegen elkaar op de olifant, allemaal een andere kant uitkijkend. Ik moet zeggen het had wel iets, het was niet comfortabel, het was niet snel, maar het had wel iets. Al gauw zagen we everzwijnen en herten en dien trokken zich helemaal niet veel aan van ons op de olifant. Aangezien de olifant wel loopt, moesten wij bovenop meerdere keren takken, spinnen of takken met spinnen ontwijken. Gelukkig zagen wij ze aankomen want de twee Chinezen achter ons hebben meerdere spinnen op hun hoofd gehad. Onze olifantenchauffeur had even contact gehad en blijkbaar was er ergens een neushoorn gezien want hij versnelde zijn vaart en was iets meer tegen zijn olifant aan t roepen. We hadden snel door dat we dichtbij kwamen want wat een lawaai komt er van mensen af als ze op een olifant zitten terwijl ze foto's moeten maken van een neushoorn. Het was dit keer wel een kleinere neushoorn die heel rustig lag te liggen terwijl wel 15 olifanten er om heen stonden. een heel stuk bos vernielt, maar we hebbem de neushoorn gezien. Een leuke afsluiter van ons chitwan avontuur.

Toen we terug waren snel ons ontbijt naar binnen gewerkt en toen de bus in naar lumbini. Dat is de geboorteplaats van de buddha. De busreis was weer zoals velen, hobbelig, lang en oncomfortabel, en hoe meer we er hebben gehad hoe minder zin ik ook krijgn om ze weer te beschrijven dus toen waren we in lumbini. Het is hier echt mega goedkoop. We hadden als avondeten her volgende: aardappel-kipsalade, frietjes, twee wraps, momo's en twee cola en we waren 5 euro armer. Echt bizar, en het was ook nog eens lekker. We hebben een avondwandeling gemaakt en even bekeken waar we morgen precies naar toe moesten nog wat spelletjes gespeeld en toen zijn we gaan pitten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annelies:
    2 april 2015
    Please, bespaar me de details wat er allemaal op die takken zat als jullie in weer thuis gaan vertellen! Olifanten en nijlpaarden....geweldig. Wat leuk de geboorteplaats van de Boeddha! Wat is daar voor speciaals toe gedaan als aandenken?
    Nog hele fijne laatste dagen van jullie fantastische en indrukwekkende reis <3