Dag 17 Kratie - Ban lung

15 november 2014 - Krong Ban Lung, Cambodja

Nou we zijn weer onderweg en nu naar Ban lung, wat ligt in de provincie ratanakiri. We zitten op dit moment met zn 18e in een klein busje gepropt en de tassen achterop de bus gebonden, die nu al helemaal onder het stof zitten. Maar wij hebben nog best geluk gehad met onze plaatsen! Wij zitten namelijk gewoon op stoelen, maar er zitten ook 2 mensen tussen de stoelen op tassen. Dat zullen wij ook nog wel een keer gaan meemaken, maar nu gelukkig nog niet haha.
De rit zelf gaat nu nog heel rustig, we dachten dat het heel hobbelig zou zijn. Maar wie weet gaat dat nog komen haha.

Nou het viel reuze mee! Van phnom penh naar kratie was stukken hobbeliger. En na een korte ritje achter op de brommer kwamen we bij ons hostel. Het ligt iets afgelegen, maar we hebben wel een mooie kamer! Met een enorm bed, heerlijk :)

S avonds zijn we richting het "centrum" gelopen, wat niet heel groot is. We hebben in een lokaal restaurant gegeten met alleen kmer eten, wat erg lekker was. In het restaurant kwamen we de man tegen die ons naar ons hostel had gebracht, hij heeft een eigen bureau die trekkings regelt. Daar hebben we even mee zitten te praten en we zitten er erg over na te denken om een trekking van 2 dagen door de jungle te gaan doen. We hebben met hem afgesprokem dat we morgen vroeg er een besluit over nemen.

En toen was de dag al weer voorbij, de dagen gaan hier echt snel, gisteren nog bij de rivier dolfijnen en vandaag zijn we weer in ban lung aangekomen. Het landschap is hier ook heel anders dan de rest van cambodia want de aarde is hier namelijk rood. Dat geeft weer een hele andere sfeer en wel weer veel groen. Dat valt me heel de reis al op dat het overal heel groen is, maar dat komt misschien ook wel doordat het regenseizoen net is geweest.

1. Suvana:
    Ohh Happy Days...
    kmer eten?
  2. Opa en oma:
    15 november 2014
    een uitdagend avontuur wat jullie misschien weer mee gaan maken,we zeggen het niet, maar jullie weten het wel.
    Kus Oop Oom
  3. Nico:
    15 november 2014
    Even khmer eten/keuken opgezocht. Ik kreeg meteen trek
  4. Ann:
    15 november 2014
    Ook ik heb maar even gegoogeld op khmer eten. Het lijkt me beslist geen straf als je daartoe beoordeeld wordt wil ook wel!
  5. Loes:
    16 november 2014
    Hee vergeet de ho chi minh route niet!!!
  6. Danielle:
    16 november 2014
    Hee vergeet de ho chi minh route niet!!!
  7. Mark en Dianne, Bas en Kim:
    Dag Reizigers,

Hier is het ook regen seizoen sinds 2 dagen. Verder wensen we jullie ontzettend veel plezier met jullie reis uitdaging. Geniet ervan. Wij lezen in ieder geval jullie verhalen met veel plezier. Groet Mark Dianne Bas en Kim.