Dag 18 Ban lung

16 november 2014 - Krong Ban Lung, Cambodja

Vandaag hadden we een rust dag gepland. Of ja een rustdag, een dag waar we niet heel actief gingen doen. Eerst s ochtends naar onze gids van gister avond om de trekking te bevestigen. Aangezien we de afgelopen dagen steeds van 20 dollar per persoon geleefd hadden, hadden we dit nu wel verdiend. Dus overmorgen gaan we twee dagen een trekkking maken.

Toen zijn we gaan lopen naar het yaek lom kratermeer. Een bijna perfect rond meer wat in de bossen ligt. Ze hadden gezegd dat het twee kilometer was dus dat zouden we wel even lopen. Helaas was het vanaf de afslag nog twee kilometer en toen hadden we er al een half uur op zitten. Lekker bezweet kwamen we aan bij het kratermeer. Vooraan was het best druk dus we begonnen aan het pad wat er om heen liep. Het was echt mooi hier. Lang het meer lagen allemaal hutjes waar khmer families hun weekenden vertoeven. Met bakken eten liggen ze daar de hele dag in de hangmat. Wij zijn op een steiger gaan liggen want vanaf hier kon je het water in. Heerlijk, ook weer heel helder water. En ook hier waren weinig toeristen. Ik denk in totaal tien ofzo.

Het is hier iets minder warm dan waar we al gewend zijn en als de zon even niet scheen was het best even fris om het water in te gaan. maar het blijft hier warm hoor, niks te klagen. Toen de lucht er wat dreigender uit begon te zien besloten we om maar terug te lopen naar ons hostel. Hier hebben we even gerust. En toen naar een plaatselijk eet tentje, heerlijke rijst gegeten. Op een gegeven moment kwam er een gekko ons gezelschap houden. En hier heb je grote gekko's Vroeger in italie altijd die kleine gekko's bij de wc met het verhaal dat ze hun eigen naam zouden zeggen. Toen nooit gehoord, maar nu wel, en hard. De gekko's hier zijn zo'n 30 cm lang en schreeuwen hun naam onderhand, daarom wisten we al gauw dat het een gekko was. Na heerlijk gegeten te hebben zijn we ons bed in gedoken, hebben we effekes geskyped en zijn we uiteindelijk gaan slapen. Morgen weer een dag.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erik en Ankie Jansen:
    16 november 2014
    Geweldig jullie verhalen te lezen en op deze manier jullie reis te volgend. Veel plezier op de trekking; hebben wij ooit op Sumatra gedaan. In één woord: geweldig.
    We blijven jullie volgen, groet Erik en Anie
  2. Nico:
    16 november 2014
    Ik zit nu op de BBC naar "The Mekong River with Sue Perkins" te kijken. Ze is in Cambodja en het gaat o.a. over rivierdolfijnen en ook bezoekt ze een Boedhistische tempel en een kluizenaar in de jungle. Op de achtergrond hoor ik vogels in die jungle. Fantastisch mooi en jullie beleven het allemaal in het ècht.
  3. Peter en marianne:
    17 november 2014
    klinkt weer fantastisch, lieverds! Een vraagje.....wat hadden jullie aan je voeten tijdens die wandeling, die natuurlijk weer langer duurde dan gepland? Als ik jullie lootje getrokken had met Sinterklaas dan wist ik t wel...geniet van het oerbos/jungle. Dikke kus Marianne
  4. Suvana:
    17 november 2014
    prachtige foto's!!! Jullie stralen, maar de natuur straal ook fantastisch op jullie foto's
    knuffels, Suvana
  5. Bas Snoeijen:
    17 november 2014
    Mooie verhalen Guus en Veerle, leuke foto's ook! Pas op voor die gekko's en nog veel plezier. Groetjes Bas
  6. Colette Raaijmakers:
    17 november 2014
    Kijk dat zijn nog eens zons ondergangen te gek. Veel reis plezier. Liefs