Dag 99: Bangkok

7 februari 2015 - Bangkok, Thailand

Vanochtend lekker rustig aan gedaan en gaan ontbijten. Nou toen wij aan het ontbijt zaten zaten de mensen om ons heen aan het bier. Of ze al zo vroeg begonnen of nog steeds bezig waren weten we niet maar ik moet er om half 10 s ochtends niet aan denken!

Na het eten zijn we eerst naar het postkantoor gegaan om een pakketje naar huis op te sturen. We hebben namelijk ondertussen al heel wat souverniertjes verzameld dus het scheelt een hoop als we die niet meer hoeven mee te zeulen. Het was nog even puzzelen met wat wel en niet want we wilde niet boven de 3 kilo komen omdat 3 kilo al duur genoeg was. Hadden we 3 kilo, was het teveel omdat de doos nog dicht geplakt moest worden. Maar uiteindelijk hebben we gelukkig bijna alles kunnen opsturen.

Daarna zijn we naar een tempel gelopen. Dit was niet de grootste van bangkok, want de grootste was best wel duur en we hadden niet zoveel geld meer. We wilde namelijk niet nog een keer pinnen omdat je per keer dat je pint min 6 euro extra moet betalen. Maar de tempel waar we naar toe gingen was ook een erg mooie tempel en een stuk goedkoper. In de tempelcomplex stond ook de grootste reclining (buddha in rustende houding) buddha van de wereld. Het was een liggende gouden buddha en hij was inderdaad ernorm!

Na de tempel zijn we via china town richten de bekende sexshow straat gelopen. We waren daar toch wel benieuwd naar omdat bangkok toch wel bekend staat om zijn shows.
Maar eerst kwamen door china town, het was erg leuk om ook dit gedeelte van de stad te zien. We liepen door allemaal kleine straatjes met allemaal kraampjes. Mama zou hier in de zevende hemel zijn geweest want er waren heeeeeel veel stoffen en allerlei atributen om te naaien/quilten.

Nou en toen kwamen we aan en eigenlijk viel het ons heel erg mee. We hadden verwacht dat je overal ladyboys zou zien maar dat viel eigenlijk erg mee. Of ze waren zo goed omgebouwd dat je het niet zag;) Want soms als je heel goed keek zou het wel een man geweest kunnen zijn. We waren nog best wel vroeg waardoor het ook nog wel rustig was, maar soms kon je wel net even naar binnen kijken em dat gaf nou ook niet hele spannende beelden. Dan zag je een aantal vrouwen in hun ondergoed staan en de meeste stonden gewoon stil.
Er werden je ook overal pingpongshows aangeboden. Maar ik was er nog niet over uit of ik dat überhaupt wel wilde zien. Maarja uiteindelijk dachten we we zijn hier toch dus waaromn ook niet en we hadden ook gehoord dat ze niet spectaculair waren maar dat heel veel mensem er heen gingen omdat ze nieuwsgierig waren en dat waren wij ook. We hadden alleen een probleem, het geld, we hadden namelijk nog maar heel weinig. Maar ach we konden het proberen, dus zo gezegd zo gedaan. En al vrij snel zei de man dat we maar een biertje hoefde te bstellen en dat we dan binnen mochten zitten. We hadden het echt heel duidelijk gemaakt en dat we ook niet meer hadden, dat dachten we in ieder geval.. Nou en toen waren we binnen, je kwam binnen en in het midden had je een podium met niet echt knappe vrouwen waarvan een er een trukje deed, met een rietje ringetjes opzuigen en dan om een bierflesje leggen, even voor de duidelijkheid dit was niet met haar mond.. Nou wij dus een bier besteld maar toen ze die kwamen brengen zei ze tegen mij en wat wil jij drinken. Wij weer uitleggen we hadden met hem de afspraak dat we maar 1 biertje zouden bestellen. Toen werd ze een beetje boos dus toen liepen we naar voren, waar opeens een man voor de deur ging staan en er kwamen 5 vrouwen om ons heen. Toen kreeg ik het toch wel een beetje benauwd, maar guus weigerde om te betalen voor het biertje want we wilde gewoon gaan. Uiteindelijk heeeft hij het geld weten vast te houden de man voor de deur weggeduwd en zijn we naar buiten gelopen. Pfoee gelukkig was Guus 2 koppen groter en was er maar 1 man, maar we hebben een showtje gezien haha. Veel langer had ik er ook niet naar hoeven kijken, dit was meeeer dan voldoende. Maar het stond er ook wel om bekend dat ze je heel erg afzetten en afspraken maken en je vervolgens meer laten betalen terwijl ze weten dat ze fout zitten. Maar het was weer een hele ervaring, we hebben daarna de taxi naar de kamer gepakt en leker gaan slapen. Alles verwerken wat we hadden gezien.

1. Thijs:
    7 februari 2015
    Heb er er allerlei denkbeelden bij die voortkomen uit de knok en avonturenfilms. Uiteraard met Guus als hoofdpersoon en winnaar en Veerle als de schone vrouw die beschermd en veroverd moet worden.
    Happy end of course.
  2. Danielle:
    7 februari 2015
    Wat een avontuur! Maar goed dat jullie echt geen geld hadden, anders waren jullie misschien niet zo standvastig geweest.

Benieuw waar de reis nu naar toe gaat.
  3. Patrick:
    7 februari 2015
    Eh? Ook foto's gemaakt van het rietje.?
  4. Monique:
    7 februari 2015
    Heb wel moeten lachen met jullie verhaal
    En Veerle misschien iets om uit te proberen
    Veerle Klok. :)
  5. Bas Snoeijen:
    7 februari 2015
    Lekker hoor. Ik had het wel geweten Guus, als ik daar zou zijn. Zo te lezen genoeg oefenmateriaal en gebeurtenissen voor jou en Veerle. Ciao!
  6. Bas Snoeijen:
  7. Peter:
    Liggende boeddha die kennen we van 25 jaar geleden
  8. Peter en marianne:
    7 februari 2015
    Heel netjes verwoord en genoeg aan de verbeelding over gelaten....tjonge jonge !
  9. Opa en oma:
    8 februari 2015
    Jullie zien het, oefening baart kunst.Al met al hebben jullie weer een heel spannende avond gehad.x o o
  10. Nico:
    8 februari 2015
    Jammer dat er geen foto's zijn bij jullie confrontatie met de 'sex-industrie' :-)
    Ik moest meteen terugdenken aan mijn vergelijkbare "avontuur" in Beiroet in 1980. Terugkomend van verlof had ik, samen met nog drie collega's die ook terugkeerden, één overnachting in een VN-hotel aan de boulevard van Beiroet. Overdag hadden we wat over de boulevard geslenterd, maar 's avonds wilden we nog wel even naar een café of discotheek. In die tijd was Beiroet voor een groot deel bezet door Syrië en het was VN-personeel ten strengste verboden om de zogenaamde groene grens naar Syrisch gebied te overschrijden, dus het moest wel leuk blijven. Bij de receptie wisten ze wel een discotheek en er werd een taxi geregeld. Na zo'n 10 minuten stopt de chauffeur voor een compleet verwoest en uitgebrand gebouw. Dat was volgens hem een paar uur eerder nog een discotheek geweest. Maar geen nood, hij wist nog wel een andere club. Toen hadden we eieren voor ons geld moeten kiezen, want voordat we het wisten zaten we diep in Syrisch gebied in een Arabische nachtclub/harem/bordeel. De biertjes waren schokkend duur en de opgedrongen champagne voor de dames nog duurder. De rest van de services van de zaak sloegen we maar over, maar we moesten ook nog terug uit 'vijandelijk' gebied, en dat was verreweg het duurst. Onze chauffeur was hem gesmeerd en een nieuwe was wel te regelen om ons terug te smokkelen; voor een godsvermogen. De volgende dag werden we door het Franse leger teruggebracht naar onze bases in het 'gevaarlijke' zuiden, een avontuur rijker en al snel 100 Dollar de man armer. Een voordeel was wel, dat wij niet op vakantie waren, dus die 100 Dollar ook weer snel terugverdienden. Als ze jullie een poot uitdraaien, groeit die niet zomaar vanzelf weer aan. Dus een gewaarschuwd mens telt voor twee.
  11. Nico:
    8 februari 2015

Ondertussen in Angkor Wat :-)
  12. Suvana:
    8 februari 2015
    hahahaha thais drama...met een happy ending ;-)
  13. Sisca:
    26 februari 2015
    De liggende boeddha en vooral china town brengen mooie herinneringen boven. Bij het laatste vooral al die zieltogende vissen en geweldige geuren. De zuigende rietjes zien we dan wel bij Marianne, als jij goed geoefend hebt Veerle. Fijne reis nu verder in Indonesië.