Dag 100: Yangon

9 februari 2015 - Yangon, Myanmar

Jaaaaaaaah vandaag vliegen we naar myanmar. Wat zijn we hier ontzettend benieuwd naar. En het is ook nog eens dag honderd, wat zijn we toch al lang weg. Gelukkig genieten we er nog steeds van. Om 16:20 zouden we vliegen, dus we hebben nog lekker de hele ochtend om rustig aan te doen. Nou ja, we moesten wel nog onze kamer opruimen en dat was echt een zooi. We hebben namelijk onze tassen even geherorganiseerd, dat was ook wel nodig. Toen hebben we voor heel veel geld de tickets geprint en waren we ready to go.

Op het vliegveld zouden we Noortje weer zien, dit is een vriendin van geneeskunde en van ovum en gaan met haar myanmar doen. Hier hebben we ook echt heel veel zin in, we genieten nog steeds met elkaar, maar vinden het ook heel om dit samen te doen met noortje. Zij heeft de afgelopen drie weken al Thailand gedaan en zijn ook heel erg benieuwd naar haar verhalen. Toen we aankwamen zat noortje er al, zij was vannochtend gevlogen vanuit het zuiden. Het was echt leuk om elkaar weer te zien, en meteen kwam er een waterval aan verhalen.

De vliegreis was weer een eitje, na anderhalf uur zaten we in yangon. De grootste stad van myanmar. We moesten wel nog extra betalen voor de bagage, maar dit viel nog reuze mee. Nu ook nog hopen dat alles goed gaat met het visa, blijft toch altijd spannend. Gelukkig ging dit ook heel makkelijk, twee stempels erbij en door lopen. Wel jammer dat we geen mooie sticker kregen, maar dat overleven we ook wel. Voordat we een taxi namen even proberen geld te pinnen, een nederlandse vrouw had voor 500 dollar gewisseld naar kyat en toen kreeg ze 500 briefjes van 1000. Dat was echt een enorme stapel. Uiteindelijk is het noortje gelukt om te pinnen, maar ons niet. Ing doet soms echt moeilijk, zelfs als er dan maestro staat doet hij het niet. Maar gelukkig had noortje geld en kunnen wij gewoon overmaken naar haar.

Toen met de taxi naar de stad, dit heeft wel een uur geduurd maar toen waren we er. Ook yangon is weer totaal anders dan verwacht. Wij hadden best wel een arme stad verwacht, want zo'n beeld hadden we bij myanmar, maar hier klopt niks van. Het is eigenlijk een moderne stad. Ook weer echt heel groot. We kwamen er dus ook best snel achter dat myanmar geen arm land is, maar een land wat gewoon heel lang is afgesloten van de buitenwereld. Dit zie je vooral al in de kleding, mannen lopen hier namelijk ook in rokken, misschien moet ik er ook maar een kopen. Heerlijk gegeten in een straat restaurantje en nog een biertje gedronken op onze hereniging. Morgen de stad verkennen, we hebben nu al een geweldig gevoel bij dit land, en maar volledig genieten van de twee weken die we hier zijn.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annelies:
    9 februari 2015
    Yeahh, de 100ste dag en nog steeds blij! Ik ook nog steeds met jullie verhalen :)
    Geniet van het volgende avontuur samen met Noortje.
    En Guus....graag een foto van jou in rok(je)
    AnneLiefs
  2. Nico:
    9 februari 2015
    ING had een paar dagen terug een storing met o.a. internetbankieren. Misschien had dat ook internationale gevolgen.