Dag 16: Kratie

14 november 2014 - Krong Kracheh, Cambodja

Vandaag hebben we een tocht op de brommer gedaan. Het was wel een beetje spannend want we hadden allebei nog nooit op een brommer gezeten. We waren dan ook heel blij dat we een Belgisch stel bij ons hadden die er wel ervaring mee hadden. Ik ging er maar als eerste op met veerle achterop. Echt na 1 minuut gereden te hebben heb je het al onder de knie, alleen wel heel erg oppassen, want je ziet heel veel reizigers met korsten op hun armen en benen van het vallen.

het rijden op zo'n brommer is echt heel erg leuk, het is en goedkoper, en minder hobbelig en nog eens uitdagender dan een tuktuk. Onze eerste stop was bij het dorpje waar je de irriwady dolfijnen kon spotten in de mekong. Ondanks dat we er eerst voorbij waren gereden, toch nog gevonden. Toen met z'n vieren de boot in op zoek naar de dolfijnen. We hadden gisteren gehoord dat het dus tegengevallen was en hadden hierdoor dus echt lage verwachtingen. na vijf minuten zagen we er een boven water komen en even daarna nog een keer en toen was hij weg. Ik denk dat we daarna wel een half uur op het water zetten en we zagen niks. We hadden toen al zoiets van 'Ok, we hebben ze gelukkig gezien'. Toen we terug gingen naarnde plek waar we op gestapt waren, kwamen ze ineens te voorschijn. Misschien omdat we toen nog maar de enige op het water waren. Regelmatig kwamen ze bovenwater om adem te halen. Het zijn wel veel rustigere dolfijnen dan hoe we de normale kennen. Op een gegeven moment kwam er zelfs een dolfijn op drie meter langs ons boven water, was wel even schrikken maar echt geweldig. Veerle heeft de rest van de dag alleen nog een glimlach gedragen, haar dag kun niet meer stuk nu ze de dolfijnen had gezien.

Daarna gingen we door naar een tempel en een plek waar ze schildpadden beschermde. Je hebt in de mekong een softshell turtle die ook bedreigd wordt. Dit is een raar schildpadje met een zacht schild. Eigenlijk wel een lelijk beestje.

Toen weer terug naar het hostel om even bij te komen, veerle wilde namelijk nog terug naar dedolfijnen vanavond. Dus om half vijf weer de brommer op en naar de dolfijnen. Toen hebben we aan de rivier gezeten, met een prachtige zonsondergang en voor ons in het water de dolfijnen. Veerle kon niet gelukkiger zijn. Het was ook heel gezellig met het belgische stel, we zijn hier de hele dag mee opgetrokken. Toen naar bed, want morgen vertrekken we naar Banlung.

1. Thijs:
    14 november 2014
    Daar worden wij zelfs gelukkig van.
  2. Danielle:
    Jaloers!
  3. Ann:
    14 november 2014
    Veerle ik snap je. Heb nu de beelden van jou eigen dolfijn uit de dierentuin van Arnhem op mijn netvlies. Daar werd je al zo blij van.
  4. Suvana:
    14 november 2014
    Ja ook wel jaloers (en blij, dat jullie zoveel moois op jullie pad krijgen)....prachtige zonsondergang en dolfijnen....klinkt als paradijs...Wat een geluk!
  5. Nico:
    14 november 2014
    Willen jullie meer of minder van dit soort verhalen?
    Méér, méér, méér.......
  6. Peter en marianne:
    Het plezier en geluk straalt ervan af.Heerlijk! Alle liefs Marianne
  7. Opa en oma:
    14 november 2014
    Met dolfijnen en prachtige zonsondergangen worden jullie nog verliefder dan jullie al zijn,houden zo.
    Knuffel.
  8. Judith:
    15 november 2014
    Waaaaa jaaaa dolfijnen zijn super!!! Daar kan je de hele dag naar kijken!!! Gaaf hoor!!!