Dag 15: Kratie

14 november 2014 - Krong Kracheh, Cambodja

Het was vanochtend weer vroeg opstaan om de bus naar kratie te pakken. Dat is een stadje aan de mekong rivier. We gingen met een minivan, een busje waar ongeveer 10 mensen in passen. Weer met airco wat heel fijn is, maar hobbelig! Je schoot soms tot bijna aan het dak. Dat kwam misschien ook wel omdat onze chauffeur best hard reed, want het zou 5 uur duren en we hebben er 4 uur over gedaan. Maar we zijn veilig aangekomen.

In het hostel zaten 2 Nederlandse meisjes waar we mee gepraat hebben, zij hadden al veel meer gezien dus dat was wel leuk om even te kletsen. Er kwam later ook nog een Belgisch stel bij zitten en zo hebben we heel de middag gezeten.
We hebben met het Belgische stel ook afgesproken om morgen samen met de brommer een tocht te gaan maken. Ik heb er nu al zin in, want we gaan ook met een bootje de rivier op om naar rivierdolfijnen te zoeken :):)

Aan het einde van de middag zijn we het stadje in gelopen en hebben we een prachtige zonsondergang gezien! Kratie ligt aan de aan de rivier en precies goed voor de zonsondergang, wauw en wat voor een! We kwamen ook heel toevallig aan de praat met een Nederlandse vrouw uit nijmegen die in kratie werkt voor unicef. Die heeft ons nog proberen te overtuigen om echt nog langs Nepal te gaan en ik moet zeggen het is goed gelukt haha.

Toen de zon onder was begon er op straat opeens ook muziek te spelen en niet alleen muziek. Maar er wordt hier elke avond als de zon onder is aerobic gedaan aan de rivier! Echt gewelig om te zien cambodjaanse vrouwen van alle leeftijden die op straat aerobic staan te doen!

1. José:
    14 november 2014
    Mooi om alles te lezen. Geniet ervan.
  2. Jules en Denise:
    mooi geschreven iedere keer , geniet er van . Groetjes ook van Renske