Dag 97: Chiang mai

5 februari 2015 - Chiang Mai, Thailand

En vandaag weer door naar Chang mai! We hebben niet zo heel veel tijd meer voordat we in bangkok moeten zijn, dus we gebruiken het eigenlijk alleen als een tussenstop. We waren er zo, de bus duurde ongeveer 3 a 4 uur. En daar stonden we toen op een groot busstation en eigenlijk wisten we nog niet waar we naar toe zouden gaan dus eerst maar een kijken voor een busticket voor morgen naar bangkok. Toen kwamen we er ook achter dat er ook nachtbussen naar bangkok waren en aangezien het 10 uur met de bus is leek het ons wel ideaal. Als het tenminste slaapbussen waren, want de nacht naar luang prabang was niet ideaal ;) Dus toen zijn we gaan rondvragen en hebben toen maar besloten om direct die nacht maar te gaan zodat we op tijd in bangkok waren. Dus ticket geregeld, we konden onze tassen daar ook nog eens laten staan, en toen de stad ingelopen. Wat is het toch heerlijk als je kan doen wat je wilt, want vanochtend hadden we nog echt niet bedacht dat we s avonds al in de bus zouden zitten.

We hebben vandaag door Chiang mai heen gelopen. Het busstation was een eindje uit het centrum, maar lopen vinden we geen probleem. We zijn als eerst richting een grote tempel gelopen . Het was een mooie tempel en nu in plaats van veel wit veel goud. Al dat goud geeft wel een imposante uitstraling. We zijn ook nog een een natuur museum geweest. Het was een klein museum wat opgezet was door een man en een vrouw met dingen die ze heel hun leven hadden verzameld. Het was een leuk museumpjes met ook persoonlijke dingen. Deze man en vrouw waren muggen expert, hij had zelf al meer dan 18 verschillende nieuwe soorten mugge ontdekt in thailand. Volgens mij was hier bij deze twee mensen de meeste kennis over muggen in de hele wereld.

Bij het busstation was een soort winkelcentrum met allemaal eettentjes, we haddem daar vanochtend al een lekkere mexiaan gezien, dus daar zijn we gaan eten. Mjamm het was ook echt lekker, die paar dagen dat we in Thailand zijn gaan we lekker genieten van al het lekkere eten! We hadden ook nog even boodschapjes gedaan voor in de bus, in een echte supermartk! dat was wel weer leuk om daar door heen te lopen, maar ik zag veel te veel lekkere dingen die ik allemaal wel wilde! Dat wordt nog wat als ik in Nederland terug ben. En toen op naar de bus, het was niet zo'n bus als in vietnam, maar de stoelen konden ver genoeg naar achter en je kan ook je voeten nog omhoog doen. Dus dat komt wel goed vannacht! We kregen ook water en twee cakejes,een was bananencake waar guus helemaal blij mee was en toen op naar bangkok!

1. Nico:
    5 februari 2015
    Dat "Thinking on your feet" wordt nog jullie handelsmerk. Jullie zijn straks hier in Nederland voor geen gat meer te vangen, behalve reizen. Reizen zal hier straks hier weer aanpassen zijn. Dat gaat hier natuurlijk niet zo simpel, want we zijn een technologisch hoogontwikkeld en geautomatiseerd land, dus gaat niets vanzelf. Vijf sneeuwvlokken of een kortsluitinkje en het hele land ligt plat. Maar daar zitten jullie dan niet mee, want jullie gaan heel 'easy-peasy' gewoon een stukje wandelen. Als je trouwens Thailand en vooral the Floating Market in Bankok in sneltreintempo wilt doen; Gewoon even The man with the Golden Gun van Bond, James Bond kijken. Is na die eilanden in Viet Nam al jullie tweede Bond-bestemming. Geniet ze, hier sneeuwt het en ik moet dadelijk helemaal naar Tiel. Ik hoop dat ik voor het donker wordt weer thuis ben, anders moet ik nog op zoek naar een goedkoop hostel ;-)
  2. Thijs:
    5 februari 2015
    Wat zullen jullie vaak terug denken aan deze luxe momenten van niets moeten als jullie weer in Nederland zijn. Geniet er met volle teugen van en neem ze mee terug als een waardevol geschenk.
  3. Peter en marianne:
    5 februari 2015
    pluk de dag schatten, xxxm
  4. Lea:
    5 februari 2015
    Het is een geweldige reis die jullie aan het maken zijn. Ik vind het ook zo leuk om overal waar jullie komen op te zoeken. Geniet er lekker van dan doen wij dat ook. Bedankt dat jullie ons zo laten genieten van jullie reis. Groetjes Hans en Lea.
  5. Opa en oma:
    5 februari 2015
    Guus ik ga ook proberen om bananencake te maken, misschien lukt het wel.x o o
  6. Peter en marianne:
    carpe diem bedoelt marianne
  7. Colette Raaijmakers:
    9 februari 2015
    Wat een heerlijke reis. ongeveer 28 jaar geleden de zelfde reis gemaakt van Bangkok naar Chang mai ziet er nu wel wat anders uit.
    Nog heel veel reis plezier. liefs