Dag 96 Chiang rai

3 februari 2015 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Vandaag een dagje chiang rai en omgeving. De man van ons hostel heeft ontzettend veel verteld en tips gegeven wat we in de omgeving konden doen. Een ding wisten we al, en daar kwamen we eigenlijk voor, de witte tempel. Dit is erg nieuwe tempel die nu nog geen twintig jaar oud is. Veerle voelde zich vandaag al beter ondanks dat ze nog steeds aan de ibuprofen zat. Ons hostel mannetje heeft voor ons een goedkope scooter geregeld en ons verteld hoe we op de snelweg moesten komen. Ja je leest het goed we gingen met een scootertje de thaise highway op.

De wegen zijn in ieder geval super in thailand, gewoon strakke wegen. Niet a la nederland maar meer zoals belgie. Maar dar is hier dus super goed. Een nadeel is wel dat ze hier links rijden. Dat is echt even wennen, op rechte stukken gaat het goed, maar bij de bochten is het goed nadenken. Op de highway gewoon mee gereden met t verkeer en gedaan alsof ik een echte thai was. Dat resulteerde wel in een aantal inhaal praktijken waar de snelheid behoorlijk opgevoerd werd. Wel gaaf op zo'n scooter. Maar wel altijd veilig hoor mama, nog steeds geen tanden eruit.

De witte tempel was echt apart om te zien. Ten eerste was hij helemaal wit, maar ze hadden ook overal spiegeltjes geplakt zodat hij echt leek te glinsteren. Voor veerle wel een beetje vervelend want het felle licht was niet zo goed voor d'r ogen. Dus met geknepen oogjes daar rondgelopen. Buiten de tempel was de symboliek al een beetje vreemd maar in de tempel werd het alleen maar vreemder. Het was dus een echt boeddhistische tempel maar in de tempel had je afbeeldingen van: angry birds, darth vader, minions, de instortende twin towers en mario. Een heel vreemd gezicht maar ze waren er echt en die zie je ook nog eens mensen bidden voor de buddha die in de zelfde ruimte staat. Apart volkje die Aziaten.

Toen door naar een waterval, de wandeling er naar toe was eigenlijk leuker dan de waterval zelf. Bij de waterval zijn we ook meteen omgekeerd. De wandeling was naar ons gevoel echt een beetje door oerwoud en dat hadden we nog niet gehad. Het was echt een over begroeid groen bos. Echt een burgers bush gevoel.

Hierna wilden we nog naar het zwarte huis, ook een vreemd gebouw wat hier rond chiang rai stond. Wij op onze scooter naar de ander kant van de stad, dus eerst de hele stad door. Helaas hebben wij het niet gevonden, we wisten namelijk ook niet precies waar het op de kaart lag, maar helaas. Wel een heel leuk rondje op de scooter gehad. S avonds weer op de avond markt gegeten en geeindigd met een bananensplit. We mogen onszelf even verwennen in thailand, in myanmar zal wel het weer anders zijn.

1. Opa en oma:
    3 februari 2015
    Dat was het dagje wel weer,echte motermuizen worden jullie.De tempel was inderdaad wel apart,en vooral als je er niet op voorbereid bent.Fijne dag weer morgen.o o x
  2. Nico:
    3 februari 2015
    Dat links rijden dat went snel, tenminste zolang iedereen het doet. Ik heb wel eens gehoord dat in India er bij voorkeur links gereden wordt, maar als je denkt dat rechts, door het midden, op zijn kop of achterstevoren ook kan, dan mag dat ook. Daar doe je dus aan survival zodra je de weg opgaat. Ik zou maar even goed genieten van de luxe en welvaart, want in Myanmar is het hek naar de moderniteit pas net open. Over hek gesproken; misschien een leuk souveniertje:
  3. Peter en marianne:
    3 februari 2015
    raar zo'n tempel..... je kunt wat meemaken...op naar het volgende avontuur, maar dan hopelijk zonder hoofdpijn Veer...xxxx