Dag 95 Luang Namtha - Chiang rai

2 februari 2015 - Mueang Chiang Rai, Thailand

Het was weer vroeg opstaan, want om 7 uur moesten we bij de office zijn waar we hadden geboekt. Nog niets was open voor ontbijt maar toen kwam iemand van ons hostel die heel lief snel een ontbijtje maakte. Toen was het alleen nog even wachten totdat we in het goede busje werden geplaatst. Nadat drie keer ons ticket was gevraagd en we in de tuktuk moesten gaan zitten er vervolgens weer eruit moesten zaten we in de goede minivan naar de grens. Na ongeveer 4 uur kwamen we daar aan en het ging weer heel soepel. Eerst bij de grens van Laos stempels halen dat we het land uitgingen en toen een paar minuten met een andere bus naar de grens van Thailand en daar kregen we een visa voor 15 dagen voor Thailand. Als je over land komt krijg je een gratis visa voor 15 dagen, dus dat is voor ons ruim voldoende omdat we de 5e al naar myanmar vliegen. En toen waren we in Thailand! Vanaf daar was het ongeveer nog 2 uur naar Chang rai. Over de busreis kan ik niet veel meer vertellen,want ik met met name geslapen. Ik blijf toch nog een beetje kwakkelen, nu met name veel hoofdpijn dus hopen dat het snel overgaat.

In chang rai werden we door de buschauffeur naar een goedkoop hostel gebracht, wat een goed goedkoop hostel was zodat we gelukkig niet verder hoefde te zoeken. De eigenaar is ook heel aardig en heeft ons al allemaal informatie gegeven over wat we hier kunnen doen. Daarna zijn we ergens gaan eten, want we hadden nog geen lunch gehad. Het was erg lekker dus als dit een voorbode is voor de thaise keuken gaat het ons wel bevallen :)

Verder hebben we het rustig en zijn we s avonds nog naar de de night market gelopen. Het was daar echt leuk, je had er een groot plein met allemaal tafels en stoelen waar je kon zitten om te eten. Er omheen had je allemaal eettentjes waar je eten kon halen. Je kon rijst en noodle gerechten, gefrituurde dingen (loempias, garnalen, groente, vis en kip), juices en nog een aantal andre dingen. Dus daar hebben we heel goedkoop avondgegeten want het was ook echt heel goedkoop. Daarna zijn we lekker ons bed ingekropen.

1. Suvana:
    2 februari 2015
    Bij hoofdpijn: (zeg ik altijd tegen Lisha) Heel veel water drinken! Heel veel.
    Nog een natuurlijke hoofdpijntip....een tijdje diep ademen...en je adem met de kracht naar buiten duwen (buikspieren aantrekken) Geeft een snuivend geluid...meer zuurstof Werkt! In begin rustig aan, als je gewend bent, tempo verhogen...
    Veel plezier in Thailand.
  2. ANN:
    2 februari 2015
    Ik kan me nog herinneren dat ik na onze Thailand reis gelijk een Thais kookboek gekocht heb.
    Persoonlijk vind ik de Thaise keuken het lekkerste van heel Azië.
    Geniet ervan en eet smakelijk.
  3. Nico:
    3 februari 2015
    Als jullie straks weer terug zijn vallen jullie met de neus in de Thaise boter want twee van de beste thaise restaurants in Nederland bevinden zich in Eindhoven en Arnhem. Althans, dat heb ik mij laten vertellen door de experts in mijn vriendenkring ;-)
    Ik heb er zelf twee keer in Arnhem van mogen genieten, en ik ben het volledig eens met Ann: Als dat wat jullie in Thailand zelf voorgeschoteld krijgen daar maar enigszins op lijkt, dan is het even COMPLEET CULINAIR FEEST ;-)
    Inderdaad; smakelijk eten.