Dag 94 muang sing

1 februari 2015 - Muang Sing, Laos

Vannochtend weer eens lekker zonder wekker geslapen. Het is nier dat we dan niet vroeg op staan, het was denk ik nog steeds negen uur, maar meer dat je niet de kans loopt gewekt te worden door de wekker, heerlijk is dat. Vannochtend wilde we nog even zelf rondlopen en dan terug gaan naar het dorpje om daar te overnachten. Het ontbijt moest even op zich wachten, hier komen nooit echt gasten dus een restaurant runnen doet ze denk ik bijna nooit. Brood had ze ook niet, dus maar ontbeten met frietjes en ei.

Toen zijn we gaan lopen, het eerste doel was de Chinese grens. We wilde namelijk deze vakantie ook wel even in China zijn geweest. Het was echt maar 2 km naar china. Dus wij zijn maar gaan lopen, kijken hoe ver we zouden komen. Nou we hebben het gered totaan de uitcheck post van Laos want verder mochten we niet. He wat jammee nou, zo dicht bij, maar dan net niet.

Toen wilde we nog twee dorpjes door lopen, het was best een eindje lopen maar die dorpjes zijn wel echt bijzonder om te zien. Ondanks dat niet iedereen in traditionele kleding loopt zie je wel hoe ze hier echt leven. Er komen hier bijna geen toeristen dus alles wat ze doen ik echt authentiek. Vooral de wat oudere vrouwen zie je met prachtige hoofddoeken om. Foto's maken hebben we niet echt gedaan omdat je dan heel erg aan t aapjeskijken bent. Op een gegeven moment stond er ook een vrouw zich te was met een ontbloot bovenflijf en dan zo'n prachtig ding op haar hoofd. Een mooi plaatje, waar je maar niet te lang naar gaat kijken. Dat is dan wel weer een beetje raar. We hadden gelezen dat omdat deze maanden de rijst net geoogst is alle vrouwen nu aan het handwerken zijn. Dit zie je ook in alle dorpjes. Of ze zijn aan het borduren of je ziet dat ze alles aan het klaar maken zijn om te weven. Dat weven blijft ons een proces wat we niet helemaal snappen, het ziet er in ieder geval ingewikkeld uit.

Eenmaal terug stond de tuktuk al klaar om terug naar het dorpje te gaan. Toen we bij het dorpje waren kon niemand ons uitleggen waar we waren en waar we konden slapen. Eigenlijk wilde we hier nog blijven voor de ochtend markt, maar het zag er zo uitgestorven uit dat we maar de bus terug hebben gepakt naar Luang namtha. Dat was een iets makkelijker optie. Eigenlijk hebben we ook besloten om morgen al naar thailand te gaan. Het is wel fijn om daar gewoon al te zijn aangezien we donderdag gaan vliegen naar Myanmar. Nog even voor de zekerheid gekeken wat voor trekkingen ze nog hier te bieden hadden, maar dat was het allemaal net niet. Dus maar de bus geboekt naar thailand. Morgen avond zijn we daar dus al, zal wel weer een omschakeling zijn.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nico:
    1 februari 2015
    Jullie reizen zo snel van hot naar her dat jullie nu zelfs op twee plekken in twee landen tegelijk zijn. Tekstueel in Muang Sing, Laos, en geografisch in het Thaise Mueang Chiang Rai. Vanavond is er op de Duitse televisie een Terra X reportage over jullie stukje aarde van het moment; De gouden driehoek. Ik ga er voor zitten en schuif even in gedachten bij jullie aan ;-)
  2. Erik en Ankie Jansen:
    1 februari 2015
    Blijven mooie verhalen en vooral ook hele mooie foto's!
  3. Peter en marianne:
    1 februari 2015
    toch niet te geloven ..Laos alweer verlaten....wat gaat de tijd snel. Hopelijk kunnen jullie het zelf wel bijhouden.
  4. Nico:
    1 februari 2015
    Is de uitzending van faszination erde, das goldene dreieck
  5. Nico:
    2 februari 2015
    Als jullie nog op zoek zijn naar een souveniertje uit Myanmar, heb ik hier een tip:
  6. Suvana:
    2 februari 2015
    Dank, voor al de mooie verhalen...hupla...veel plezier maar weer in thailand. Knuffels van Lisha en Suvana