Dag 1 Nijmegen --> Singapore

30 oktober 2014 - Singapore, Singapore

Nou EINDELIJK zijn we dan vertrokken. Je leeft zo lang naar deze dag toe en nu is het zo ver, we zitten in het vliegtuig.
Dat ging helaas niet zo soepel als we hadden gehoopt. We waren ruim op tijd vertrokken en zaten zelfs op de afgesproken tijd in de auto. Dat is al een hele klus voor de familie Gillis (vraag maar aan Guus haha), maar dat ging nog allemaal voorspoedig. We waren ook mooi op tijd op schiphol en toen wilde we gaan inchecken... Dat zou heel gemakkelijk moeten zijn maar dat ging niet helemaal als gepland.

Om te mogen inchecken moesten ze weten wanneer wij cambodia weer gingen verlaten. Dat zijn afspraken die ze hebben met cambodia, maar we hadden nog geen tickets om cambodia uit te gaan. Stressssss, en ik had heel de dag al stress kwam dit er ook nog bij. Guus is de rust zelve en ik liep als kip zonder kop rond te rennen. Maar we moesten dus voor een bewijs zorgen waarop stond dat we cambodia weer gingen verlaten. Ik kon even niet meer bedenken wat we nu moesten, want we konden nu gewoon niet meer met het vliegtuig!! Alle doemsenarios gingen al door mijn hoofd. Maar gelukkig was guus nog redelijk rustig en zijn we samen met kris (de moeder van Guus) en Colette (mijn tante) naar tickets gaan kijken. Met als resultaat we hebben nu een ticket van phnom phen naar ho chi min geboekt. Bij deze staat het dus vast dat we 22 december naar vietnam vliegen :)

En toen het afscheid, dat blijft toch lastig ook als is het maar voor een paar maanden. We hadden ook een geweldig afscheidscomite! Ik heb een paar traantjes moeten wegpinken en toen gingen we echt door de douane. Dacht ik.. ik was mijn sjaal vergeten bij mama dus toch weer even terug. Iedereen dacht al oh nee is het toch niet goed gegaan. Maar dat was gelukkig niet zo.

En nu een paar uur later zitten we in het vliegtuig met een prachtig uitzicht over een wolkendeken en naast elkaar! Bij het boeken waren er nog alleen maar plaatsen achter elkaar maar gelukkig konden ze bij het inchecken ons toch wel plaatsen naast elkaar geven.
Dus nu zitten we gezellig naast elkaar een filmpje te kijken :)

Na twaalf en een half uur vliegen zijn we dan aangekomen in Singapore. Voor ons gevoel om twaalf uur snachts, maar hier is de dag alweer begonnen. Dus bij deze is de eerste dag al voorbij. Nu mooi nog even wachten op de vlucht naar phnom phen (10 uur)

1. Peter en marianne:
    Lieve schatten,

Wat leuk dat jullie al gepost hebben.! Hadden we niet verwacht. Echt leuk om zo op de hoogte gehouden te worden. Ik hoop dat jullie een leuke dag/nacht gehad hebben. Straks weer dóór naar de bestemming. Ben benieuwd of jullie echt opgehaald worden, Guus! Hoe dan ook, jullie komen er wel. Hele dikke kus van ons. H.v. jullie Peter en Marianne
  2. Ann:
    30 oktober 2014
    Wat gezellig om bij het wakker worden al post van jullie te krijgen. Ik heb met bewondering gezien hoe jullie samen problemen te lijf gaan. Sterk team dat er wel komt!
    Genieten jullie van de reis dan ga ik van jullie verhalen genieten. Ik ga er niet op rekenen dat ik iedere morgen verwend zal zijn met post van jullie maar ga vanaf nu wel iedere morgen als eerste de mail checken
    Heel veel liefs Ann
  3. Annelies:
    30 oktober 2014
    Goeie morgen (middag), goed gedaan....de eerste hobbels overwonnen! Wat ontzettend fijn dat jullie nog naast elkaar konden zitten. Ben in gedachte met jullie meegevlogen :) Heel veel plezier en mooie ervaringen samen. AnneLiefs
  4. Suvana:
    30 oktober 2014
    Ha lieverds, wat een afscheid! Ik vond dat jullie het heel goed gedaan hebben... het geeft me wel vertrouwen dat jullie de nodige hobbels op het pad, moeiteloos ;-) kunnen nemen. Dank voor je verslag. Ik vind het heerlijk om jullie te volgen. Grote knuffel, Suvana
  5. Opa en oma:
    30 oktober 2014
    Gauw even kijken of er een berichtje is van onze globetrotters,en jawel hoor,heerlijk.Fijn dat we op deze manier mee kunnen genieten van jullie reis.
    Goede vlucht vanmiddag
    Knuffel Opa Oma
  6. Thijs:
    30 oktober 2014
    Toch nog een hele mooie eerste dag. Op naar dag 2.

Kus Thijs, Kris en lotte
  7. Willem en Carla:
    30 oktober 2014
    We zitten gezellig aan de koffie en genieten van jullie eerste reisverhaal. We volgen jullie graag, ook al zullen we niet altijd reageren. Peter zal willem vast, vanavond bij het zwemmen, alles in geuren en kleuren vertellen !!!
    Het ga jullie goed en GENIETEN maar !
    Carla en Willem
  8. Monique:
    Hoi Guus en Veerle
    Ik wens jullie een hele fijne tijd toe .Heel leuk dat ik jullie mag volgen. Geniet en geniet van elkaar.
  9. Ad en Loes:
    hallo reislustigen
    wij waren blij verrast om zo snel een bericht van jullie te ontvangen. Alle stress nu voorbij?
    leuk dat wij jullie op het beeldscherm zagen en spraken.
    hier is het koud en nat. jullie boffen maar met je 27 graden.
    Geniet van jullie reis en heb een reusachtige tijd
  10. Bas en Marian:
    Hi Veerle en Guus,
    Zondag nog een gezellig "afscheidsetentje "gehad en nu al op de plek van bestemming. Gelukkig dat het toch allemaal goedgekomen is. En nu genieten van jullie prachtige indrukwekkende reis.
    Liefs Bas Marian Olivier en Valerie
  11. José:
    30 oktober 2014
    Ha Guus en Veerle, het grote avontuur is begonnen. De eerste hobbel genomen ( of moet ik zeggen de 1e beer overwonnen). Heel veel plezier en mooie ervaringen. xxx
  12. Martien&gerda:
    31 oktober 2014
    Hoi Guus en Veerle,

Leuk om zo'n reisverslag te lezen, kan je zelf ook nog een beetje meegenieten van de reis, maar wat een toestand op schiphol!
    Fijn dat alles goedgekomen is en jullie lekker al in Singapore zijn aangekomen, waarschijnlijk inmiddels al Phnom Pen.
    Geniet ervan en hartelijke groeten van Gerda en Martien uit Waalre
  13. Nico:
    31 oktober 2014
    Ik had al gehoord dat het niet helemaal soepeltjes ging. Gelukkig is het goedgekomen en nu proberen er vooral ook van te genieten. Het is wel zo dat over 30 jaar zijn dit het dit soort dingen die je het meeste bijblijven. Alleen zijn jullie het er dan niet meer over eens wie de koelste van de twee was