Dag 108 Hsipaw

18 februari 2015 - Inle Lake, Myanmar

Vannochtend hebben we nog een maal goed genoten van het grootste ontbijt van deze reis. Zelfs voor de tweede keer was het heerlijk. Daarna hebben we nog even gechilled op de kamer tot dat we er uit moesten voor het uitchecken. Hier in de omgeving was nog een ding wat we zelf konden verkennen en dat was een monastery met een bamboo buddha.

Het was ongeveer een uurtje lopen en kwamen op de weg er naar toe ook een school tegen net voor schooltijd. Dus alle kinderen kwamen aanlopen. Dit doet me altijd denken aan vrijwilligerswerk waar ook al die kinderen op de schoolpleinen aan t spelen waren en altijd super vrolijk waren. Hier hebben ze allemaal groene broeken, jurken of longhi's aan. Super leuk om te zien.

Bij de monastery aangekomen was hij nog helemaal leeg en hebben we de bamboo buddha gezien, maar er was weinig bamboo aan. Hij was namelijk bedekt met goud dus voor ons een normale buddha. Wat wel heel erg gaaf was, was dat op het moment dat wij binnenkwamen ook de jonge monniken begonnen te studeren. Er kwamen er steeds meer binnenlopen. Het studeren hier houdt in dat je het de teksten hardop voorleest dus dat gaf een heel gaaf beeld. Een oudere monnik bood ons ook thee en papaya aan. Papaya hadden we nog niet echt gehad maar deze was echt super lekker, kan ook weer op het lijstje van lekker fruit.

Op de terugweg nog genoten van mr shake en zijn shakes en guacamole en toen de bus in. Dit is weer een slaap bus en we kregen zelfs cola. Dit keer werd er ook geen myanmarse karaoke afgespeeld masr gewoon pirates of the caribean, maar ik viel in slaap dus eigenlijk niks van mee gekregen.

1. Opa en oma:
    18 februari 2015
    Wat een prachtige reisverhalen weer.O Veerle als mij dit was overkomen had ik in mijn broek gedaan van angst,maar alles is Goddank weer goed gekomen.Ik heb jullie verslag twee keer gelezen, zo mooi wat jullie weer allemaal gezien en gedaan hebben, en die treinreis tussen de locals was indrukwekkend.Fijn dat jullie dit allemaal mee kunnen maken.xxo-o
    Mam (oma) en ik zijn maandag bij Caroline op bezoek geweest. Eigenlijk zomaar even, maar toen zag ik toevallig ook hun album van hun reizen naar Myanmar liggen. Zij en haar man Jos zijn er de afgelopen 20 jaar drie keer geweest en hebben ook veel foto's gemaakt, o.a. van de floating villages op Inle Lake. Zo te zien in het kopje boven dit verhaal is dit jullie volgende bestemming. Laatst ook al iets van gezien bij Terra X - das goldene dreieck. Ik heb ook dit nog op YouTube gevonden http://youtu.be/RBzznO3rv3k
  3. Peter en marianne:
    19 februari 2015
    wat bijzonder op bezoek bij de studerende monnikjes...jullie hebben een prachtige kralenketting aan verhalen.carpe diem...xxx