Dag 109 Kalaw

19 februari 2015 - Kalaw, Myanmar

We kwamen s ochtends heel vroeg aan, 4 uur... en het was koud!!! Gelukkig stond er een man bij het busstation die zei dat hij een goedkope kamer had en dat we totdat we konden inchecken gratis in een andere kamer mochten blijven. Nou dat klonk top dus zijn we met hem meegegaan. De kamer waar we in mochten leek toen we naar binnen gingen best warm, maar dat kwam door het verschil in temperatuur helaas. Er was verder ook niets in de kamer dus we hebben tot half 8 met z'n drieën lepeltje lepeltje gelegen om toch maar een beetje warm te blijven. Gelukkig konden we daarna inchecken, in een spotgoedkope kamer, en zijn we eerst maar even gaan slapen. Tegen de middag kregen Guus en ik toch wel heel erg honger en we wilde gaan kijken waar we de trekking konden regelen. Noortje was niet helemaal lekker, dus die is lekker blijven liggen wel hopen dat het morgen weer beter gaat!

Beneden bij ons hostel werden we direct al aangesproken of we een trekking wilde en het klonk eigenlijk allemaal best wel goed. Hij had het over een alternatieve route waar weinig touristen kwamen en dat klinkt ons altijd wel goed in de oren. Maar voordat we besloten hebben we eerst een goed vullende, lekkere myanmarse maaltijd, jaja we zijn helemaal in to myanmar food. We hadden van te voren gehoord dat het eten hier vaak bedekt was met een laag olie, maar dat valt reuze mee. Tot nu toe is het eten hier echt lekker, ze hebben hier ook veel currys omdat het natuurlijk naast India ligt.
Na het eten zijn we toch nog even gaan kijken op tripadvisor hoe de recensies van de trekking bij ons guesthouse waren en die waren eigenlijk heel slecht. Met name de recensies over het hostel zelf, maar over de trekking waren ze ook niet altijd goed, bijvoorbeeld dat je helemaal geen alternatieve route nam etc. Het voelde in ieder geval niet goed om het daar te regelen dus toen zijn we maar even verder gaan kijken en kwamen uiteindelijk uit bij uncle Sam, dat is een man die het al jaren doet en goede recensies had. We moesten alleen nog wel even met de groep overleggen. We hadden namelijk in het vliegtuig naar myanmar een Nederlands meisje ontmoet die om drie uur aankwam in kalaw en waar we de trekking samen mee wilde doen. Zij had ook weer een ander Nederlands meisje en een belgische jongen ontmoet dus we hadden al een groep van 6. Ze vonden uncle Sam prima dus zijn we daar naar toe gegaan en daar heeft een Spaanse jongen zich nog bij ons gevoegd dus we hebben een leuke groep voor de trekking! We hebben uiteindelijkvoor de driedaagse trekking gekozen in plaats van de twee daagse. We wilde eerst de tweedaagse omdat we anders nog maar 1 dag in inle lake hadden, maar bij uncle Sam kon je voor 1 dollar per persoon de boottoch op de derde dag verlengen zodat de heel de dag op hetmeer zat. Een boottocht bij inle lake is toch het gene wat je wilt dus dan hebben we dat al bij de trekking erin zitten.

Met deze groep, plus twee meisjes die ook in ons hostel zaten, zijn we ook gaan eten. Pfoe het is nog best lastig met zo'n grote groep om een restaurant te vinden. De meeste hadden geen plaats of ze keken ons zo wanhopig aan toen we met een groep van 9 aankwamen dat we maar door liepen. Maar uiteindelijk hadden we een restaurant gevonden en het eten kwam wonder boven wonder ook nog redelijk tegelijker tijd. Dat blijft hier in azie altijd afwachten en ook als je een voorgerecht besteld krijg je dat soms later dan je hoofdgerecht of tegelijker tijd. Maar ach het maakt eigenlijk ook niet zoveel uit, als het eten maar lekker is.

Na het eten zijn we vroeg gaan slapen om voor morgen zo fit mogelijk te zijn, we hebben er zin in!

1. Nico:
    19 februari 2015
    Jullie ontpoppen jezelf als ware rattenvangers van Hamelen. Van drie naar negen in een handomdraai. Als dit een (kwadratische) exponentionele groei (Thijs?) per dag vertegenwoordigt voor de komende reis dan trekken jullie met zo'n 43.000.000 Europese jongelingen de floating villages in, die daarna bekend staan als 'former floating now sunken villages :-)
    Maar leuken gezellig zo'n internationaal gezelschap, en ook mooi om te lezen dat het eten jullie goed bevalt. Mooie trekking met zijn allen!
  2. ANN:
    19 februari 2015
    Geniet van de trekking, kunnen wij daarna weer van de verhalen genieten.
    Liefs. Ann
  3. Suvana:
    21 februari 2015
    Klinkt allemaal helemaal in The Flow!