Dag 11 sihanoukville-Kampot

10 november 2014

Vandaag gingen we naar kampot toe met de bus van 11 uur. Het was een mini busje waar ongeveer 15 mensen in konden en gelukkig met airco! We hadden al een hostel geboekt in kampot dus dat was gemakkelijk. We hebben een tuktuk naar toegenomen en we hebben direct al ee tour met die tuktuk voor morgen geboekt. Het leek allemaal soepel te gaan maar toen we er aankwamen wisten ze alleen niet dat we geboekt hadden. Maar er was gelukkig nog een kamer waar we in konden. Al was het niet echt een schone kamer... het was allemaal een beetje smoezelig, maar we kregen de kamer voor de halve prijs en morgen de bungalow die we eigenlijk geboekt hadden dus het was maar voor 1 nachtje.

Nadat we geïnstalleerd waren zijn we door Kampot gaan lopen richting de markt. Het is een lekker rustige stad wat wel fijn is na de drukte van sihanoukville. Bij de markt aangekomen zagen we een straat met marktkramen, maar je kon ook nog naar binnen! Er lag nog een hele grote markt verborgen achter die paar kraampjes. De hele markt was overdekt met zeilen, waar guus niet onder paste dus regelmatig met zijn hoofd tegen een zeil aanliep. Het was een hele andere soort markt dan in Phnom phen, ze verkochte wel de zelfde soort producten maar die was geen touristische markt. Wij waren ook de enige toeristen die daar rondliepen, maar daarom wel heel erg leuk om te zien. Ik had daar echt het idee dat je zo de bevolking zag hoe ze waren als ze niet met al de touristen bezig zijn. Op een gegeven moment kwamen we in het sieraad gedeelte en daar waren ook ee heleboel werkbanken was ze terplekke bezig waren met de sieraden te maken.

Na de markt zijn we naar de rivier gelopen en langs de rivier terug naar het hostel gelopen. Onderweg kwzmen we nog de voorbereidingen voor een bruiloft tegen. Er stond een grote tent gewoon half op straat met heel veel roze en goude versieringen en tsee grote portretten van het bruidspaar. S avonds zijn we naar de avondmarkt gegaan. Ook hier zag je een stukje van de cambodjaanse cultuur, want we waren weer de enige touristen. Het was een markt met een paar kermisattracties erin voor kinderen zoals botsautootjes, een schip en een draaimolen. We hebben hier ook gegeten in een kraampje, wat erg lekker was. Na het eten zijn we weer langs de bruiloft gelopen die volop in gang was. Er waren heel veel mensen aan het kijken, waardoor wij ook gemakkelijk even konden blijven staan. Ze waren volgens mij net met een bepaald ritueel bezig, elkaar een druif geven en met verstrengelde armen een glas drinken opdrinken. Daarna begon de openingsdans ( wat er erg stijfjes uitzag en met een stalen gezicht, maar datzou misschien voor de foto kunnen zijn ). Hierna zijn we lekker naar bed gegaan.

1. Suvana:
    10 november 2014
    Ja, leuk om in gebieden te zijn waar je weinig toeristen ziet. Toch weer een heel andere sfeer! Waar zijn jullie foto's?
    Knuffels en veel plezier in de bungalow <3
  2. Nico:
    10 november 2014
    Nu gaat jullie studie culturele antropologie echt beginnen: Je onderdompelen in, en laven aan een geheel andere cultuur.
  3. Chris en Hugo:
    10 november 2014
    Leuk om jullie verhalen te lezen, en dat het onderhandelen al beter gaat lukken. We worden wel jaloers als we de verhalen lezen over de prachtige stranden en al die heerlijke cocktails. Veerle,heb je de juiste kleren bij? Geniet beide met volle teugen want dan kunnen wij blijven genieten van de verhalen.
    Lieve groetjes Chris en Hugo.