Dag 115 Bangkok

23 februari 2015 - Bangkok, Thailand

We zouden pas s avonds om half 11 vliegen (ons vliegtuig was helaas 3 uur verlaat) dus we hadden de hele dag eigenlijk niet echt iets gepland. We mochten tot 12 uur in de kamer blijven dus die tijd hebben we uitgebreid benut door lekker in bed te liggen. We hebben namelijk de afgelopen nachten niet heel veel slaap gehad en de komende wordt niet veel beter. We kwamen er wel achter dat je voor Indonesië eigenlijk ook een ticket het land uit moesten hebben. Dat was toen we vietnam invlogen officieel ook zo maar daar werd nooit naar gevraagd dus die hadden we niet. Maar op internet stond dat er bij Indonesië wel gevraagd naar kon worden, dus toen zaten we een beetje in een dubio.We hebben namelijk echt geen idee waar we eindigen in Indonesië. Het plan tot nu toe is lombok, gili, flores en komodo, dat staat eigenlijk zo goed als vast, maar daarna hebben we geen idee. Eerst zijn we naar vluchten gaan kijken die we eventueel nog zouden kunnen nemen, alleen dan zouden we niet bij de goedkoopste opties uitkomen. Dus uieteindelijk hebben we er voor gekozen om het aller goedkoopste ticket van random ergens uit Indonesië naar random ergens in de wereld. Het ticket koste maar 14 euro pp, dus dat valt wel te overzien en het scheelt weer stress. De kans is groot dat ze er niet naar vragen maar als ze het doen hebben we tenminste een ticket.

We konden gelukkig onze tassen nog even laten staan en zijn toen gaan ontbijten/lunchen en daarna vroeg naar het vliegveld gegaan, want of we nou in het hostel zouden wachten of op het vliegveld maakt eigenlijk ook niet uit. Op het vliegveld hebben we wat gelezen, verhaaltjes bijgewerkt en alle andere boekjes dat is ook soms nodig. En toen was het op zoek naar een maaltijd, we hadden van Noortje nog wat Baht overgekocht want wij hadden niets meer. We hadden alleen niet zo heel veel meer, maar je kon op het vliegtuig hele goedkope maaltijden krijgen die je daar kon op warmen en ze waren nog best prima ook, rijst en noodles.

En toen weer wachten, we doen deze dagen niet anders maar het is ook wel prima nu want door zo weinig slaap hebben we niet heel veel energie. We hadden geluk met de plaatsen in het vliegtuig, we zaten namelijk bij de nooduitgang waardoor we veel meer been ruimte hadden. Niet dat ik nou vaak last van te weinig been ruimte heb haha, maar Guus daarin tegen. Het is ook raar dat ik een keer niet klein ben. Tussen alle aziatische mensen ben ik gemiddeld denk ik of zelfs ik kan nog boven mensen uitsteken.
Nou eenmaal in de lucht heb ik direct mijn ogen dicht gedaan op naar Jakarta!

1. ANN:
    23 februari 2015
    Hoi hoi,

Wat zullen jullie blij zijn als het wachten en reizen weer voorbij is. Dat is het vervelende van vakantie maar helaas het hoort er nu eenmaal ook bij. Indonesië is een totaal ander Aziatisch land dan dan de landen waar jullie tot nu toe geweest zijn. Ga maar weer lekker genieten en nieuwe ervaringen opdoen.
    Liefs Ann
  2. Nico:
    23 februari 2015
    Het is duidelijk dat de dagen 113, 114 en 115 typische dagen van transitie waren. Nergens weg, maar ook nergens aangekomen, also,het een lange bootovertocht van A naa B is. Ik denk ook dat Indonesië echt weer een geweldige nieuwe ervaring wordt. Ben met name erg benieuwd hoeveel Flores in ruim tien jaar weer veranderd, lees gemoderniseerd, is. Toen we er in 1990 waren was het nog primitief bamboe, verharde modder en tegenvallend Indonesisch eten. In 2001 waren asfalt, bakstenen, airconditioning (die het soms zelfs deed) en lekkah-lekkah al ontwikkeld. Internet was toen nog inter.uh.wat? Sea-World-Club bij Maumere had wel al een site. Flores was echt fantastisch en heeft gewoon te kort geduurd. Dus ik zou zeggen: Geniet er weer van en ik geniet weer met volle teugen mee!
  3. Peter en marianne:
    24 februari 2015
    ben ook heel benieuwd naar Flores. Heb op Java een antal mensen uit Flores ontmoet en dat waren de zachtaardigste mensen die ik daar ben tegen gekomen. xxxxxM
  4. Suvana:
    25 februari 2015
    Bali! ook heel erg leuk. Helemaal boedhistisch als ik me goed herinner.