Dag 117 Gili Trawangan

25 februari 2015 - Gili Trawangan, Indonesië

Nou onze vakantie in onze vakantie is begonnen. We zijn best moe na twee weken myanmar en toen alle reisdagen. Maar nu liggen we heerlijk in onze prive bungalow op gili trawanag.

We hadden gisteren besloten om toch vandaag al de boot naar gili te nemen. Senggigi trok ons niet echt zo en we wilde nu gewoon op de gili zijn, omdat we hier een paar dagen blijven. Het is heerlijk dat we nu even een  paar dagen niet hoeven te verkassen. We zaten gisteren nog wel een beetje met het weer in ons hoofd, maar toen we vanochtend wakker werden was het prima weer. Wel wat wolken in de lucht maar dat maakt niet uit, is soms ook wel lekker. Pffoe want wat is het hier benauwd, dat komt door het regenseizoen dus we zitten weer lekker de heletijd te zweten. Maar ach dit is beter dan de kou, deze hitte had ik me eigenlijk in heel zuid oost azie voorgesteld, maar dat valt tot nu toe heel erg mee.

Maar hier in Indonesië zitten we dus in het regenseizoen, wat dus anders is dan de andere landen. En gelukkig is de storm van gisteren niet hoe het hier normaal gesproken gaat. Hij heeft ook best veel schade aangericht want overal zie je omgevallen bomen, er zijn daken van huizen afgeblazen en boten gezonken (boten zonder mensen die aan de kant lagen). We hebben dus geluk dat ons vliegtuig nog vloog en dat we niet gisteren hadden besloten om direct de boot naar gili te pakken.

Maar vandaag dus wel op naar gili, om half 9 moesten we klaar staan en zouden we door een minivan worden opgehaald. De minivan bracht ons naar de plek waar we een boot moesten nemen en daar was het wachten. Maar we hebben ons weer goed vermaakt met mensen kijken, want er liep toch een groep rond.. Het is hier op lombok islamitisch en je ziet dus overal vrouwen met een hoofddoek. Nou die meisjes van de groep liepen in een ultra kort broekje en dan alleen een bikini topje(die ook bijna niets bedekte) en het zag er ook niet uit want er hingen een enorme vetrol overheen. Van die vet rol moeten ze zelf weten, maar we vonden het niet kunnen om hier er zo bij te lopen. Je leest ook overal dat een bikini op het strand prima is maar in de dorpjes moet je wel iets aan trekken al is het maar een kort broekje plus topje. Maarja misschien vinden andere mensen een kort broekje en topje ook te weinig.
na een tijdje werden we meegeroepem om naar de boot te gaan, alleen we werden meegenomen naar paard en wagens terwijl we hadden gehoord dat de haven heel docht bij was. Er klopte in ieder geval iets niet en wat bleek daar moest je voor betalen. Terwijl we een tocket hadden wat alles inclusief was, dus ik ben gaan vragen en ze zeiden toen dat je ook kon lopen. Nou idd het was een paar minuten lopen, terwijl we voor het paard en wagen 3 a 4 euro hadden moeten betalen wat meer dan de helft van ons ticket is en absoluut niet in verhouding wat je er voor krijgt. Met zulke dingen is het wel fijn dat we al wat langer aan het reizen zijn, want in het begin van de reis waren we misschien wel direct ingestapt.

Nou aangekomen bij de boot weer wachten, maar ach dat hebben jullie wel al vaker in de verhalen gehoord, wachten doen we hier wel vaker. Eenmaal op de boot was het nog maar 40 minuutjes en toen waren we er! Nou en inderdaad het zijn mooie stranden! Alleen heel erg druk met allemaal hostels restaurantjes etc. Wij wilde niet in de top drukte zitte  dus we zijn een eindje gaan lopen. Uiteindelijk had guus een heel leuke bungalow gevonden, eigenlijk boven ons budget maar dat mag wel voor een keertje. Omdat dat we er twee nachten blijven krijgen we wat korting en we zullen hier overdag minder geld uitgeven. De bungalow ligt achteraan in het complex en we hebben een kleine veranda waar we lekker s avonds kunnen zitten :) Nadat we de spullen hadden gedropt zijn we direct de zee in gedoken want we hadden het allebei snik heet. Je moet hier wel oppassen voor het koraal wat allemaal op het strand is aangespoeld. We hebben nog wat over het strand gelopen, maar verder niet zo veel gedaan.

We hebben hier alleen nog geen elektriciteit door de storm van gisteren, ook hier heeft hij heel veel schade aangericht en de elektriciteit ligt er op heel het eiland uit. Dus ze moeten het nu op noodgenerators doen, dat gaat bij ons hostel nog niet helemaal goed want het licht gaat aan uit aan uit maarja we reddem het ook wel even zonder elektriciteit. Alleen moeten jullie wel op de verhalen wachten.

Pfoe en s nachts p, het had heel de dag niet regend en ze hadden ook gezegd dat het vooral in de avond uren en s nachts regende. Nou dat klopte en hard! Plus onweer, ik schrok me dood want ik werd echt van een enorme knal wakker. Maar dit schijnen ook nog naweeën van de cylcoon uit Australië te zijn. Gelukkig is het ergste geweest dus niets om zorgen over te maken

1. Opa en oma:
    25 februari 2015
    Weer een heel ander verhaal dan we van jullie gewent zijn,knap hoe dat jullie al de problemen opgelost hebben.Nu maar lekker genieten,uitrusten, en dan!!!gaan duiken.xxo-o
  2. Nico:
    25 februari 2015
    Dat 'paard-met-wagen-verhaal' bedoelde ik nu preciesin mijn vorige reactie. Ik zie dat jullie heel snel leren, want mijn vorige reactie is vijf minuten oud :-))
  3. Ad en Loes:
    26 februari 2015
    Oh heerlijk genot, 25 graden Celsius en wij zitten hier maar in de kou en snakken naar de zomer! Maar wij eten boerenkool met worst en dat maakt veel goed!!!!!! Wij moeten 's morgens de autoruiten schoon krabben en dat maakt niets goed! Wij vinden het heerlijk om met jullie mee te reizen naar verre oorden En in gedachten maken we het allemaal mee met jullie. wij genieten van jullie verhalen en bedenk dat als jullie dit teruglezen (na jaren) deze herinnering steeds leuker worden. Zelfs je kleinkinderen zullen ervan genieten. Wij verlangen naar jullie terugkomst om dit alles uit jullie eigen mond te horen en dat jullie weer veilig in eigen haven beland zijn.
  4. Peter en marianne:
    helemaal eens met oma Loes en opa Ad xxxm
  5. Patrick:
    26 februari 2015
    Oppassen als je gaat duiken. Goed de ademluchtnuit je fles testen. Dit kun je ruiken door op de knop op de regulator in te drukken. Als je ook maar het idee hebt dat je een olieachtige lucht ruikt moet je dit zeggen. Dan is de lucht namelijknietbgoed en hier kun je cht heel ziek van worden. Dit komt omdat op de luchtcompressors het vocht uit de lucht getrokken wordt, en hetvgebeurd altijd met oliegesmeerde compressors, als die niet goed zijn komt er dus wat olie in je lucht en hier wordt je echt beroerd van. Heb dit zelf een keer meegemaakt in Turkije, stond bijna over de reling heen over te geven en heb er 2 dagen last. Van gehad. Dus zoek een goede school. En leer ook goed je instrumenten te gebruiken en vooral je dieptemeter te checken. Het zicht is hier erg helder en voordat jullie het weten zit je al onder de 11 meter. Officiële diepte voor een beginnerscursus. Maar ik vermoed dat jullie al wel dieper gaan bij de eerste cursus.
    Groeten en succes Patrick