Dag 127 Labuan bajo (de echte dag 127)

13 maart 2015 - Labuanbajo, Indonesië

We waren deze dag vergeten ertussen te zetten, dus nu als nog. De dag van het duiken met de manta's is eigenlijk dag 128.  We lopen een beetje achter met de verhalen omdat we een tijd geen wifi hadden maar we zullen nu ze zo snel mogelijk erop zetten.

Nou we hebben vannacht best prima geslapen. We konden namelijk 3 matjes op elkaar leggen omdat veel mensen vannacht al in luabuan bajo sliepen. We moesten alleen wel om 7 uur van de boot af omdat ze nog terug moesten naar Lombok. Maar dat was geen probleem we zijn hier toch vaak vroeg wakker.

We hebben dus helaas geen geld meer voor de advanced course, maar we willen wel heel graag nog een fundive maken. Nadat we een kamer hadden gevonden zijn we daarom gaan kijken waar we het konden doen. Zoals guus al zei zijn er super veel duikscholen hier. Gisteren waren we al bij eentje naar binnen gelopen die toen best goed klonkt, maar we kwamen er achter dat hij hele slechte beoordelingen op tripadvisor had over slechte equipement en slechte guides. We zijn dus blij dat we dat op tripadvisor hebben gezien dus nu opzoek naar een andere. We kwamen uiteindeljk uit bij flores diving centre, deze had wel goede beoordelingen, het voelde daar goed en ze kwamen er enthousiast over. We gaan hier morgen drie duiken doen, samen met anaïs een Frans meisje van de boot die ook net haar openwater heeft afgerond. We doen drie duiken omdatje er sowieso twee moet doen want de divesites zijn ver weg en het verschil tussen twee en drie was niet zo groot dus lekker drie duiken morgen. We hebben er echt super veel zin in, want een van de divesites is mantapoint! We hebben nu dus nog een kans om mantas te zien!!!

We hebben nog niet echt een plan voor Flores dus daarna zijn we een plan voor flores gaan maken. Tot nu toe is het plan om naar Bajawa te gaan en dan te stoppen in ruteng, want daar heb je spiderweb ricefields dus dat leek ons wel tof om te zien. Alleen nu moeten we nog een auto zien te regelen, dat zou namelijk niet echt duur zijn en helmaal niet als je het met zn 4e regelt ( Anaïs en ben ook uit Frankrijk). Dit was alleen niet zo gemakkelijk als we hadden gedacht. Het is hier niet zo touristisch, je hebt wel veel tourrist office, maar als er al iemand zit weten ze niets of ze zeggen een prijs die 5 minuten later het drie dubbelen is. Maar uiteindelijk kwamen we erachter dat een private car veel te duur is, dus het wordt toch de bus. Het gaat dan alleen krap zitten in de tijd, maar we zullen wel zijn!

Om vandaag ook nog iets leuks te doen wilde we een scooter huren om naar het strand te gaan. We waren alleen de rest kwijt geraakt dus gingen lekker met zn tweetjes. Het was nog even zoeken, eerst waren we verkeerd gereden en toen even stress want hij gaf aan dat de tank leeg was terwijl ze zeiden dat er genoeg inzat. Maar het bleek dat het wijzertje het niet goed deed. De omgeving waar we doorheen reden was wel prachtig dus een ommetje was niet zo erg. Toen moesten we een zand/modderweg op tot we op een gegeven moment bij een resort kwamen met een mooi klein strandje waar niemand was. Dus daar zijn we maar gaan liggen, lekker rustig. Niet zo heel ver weg had je een eiland, dus we dachten waarom zwemmen we daar niet naar toe. Zo gezegd zo gedaan dus toen zaten we op een onbewoond eiland waar ze ook weer mooie schelpen hadden.

Weer terug in labuan bajo hebben we onze laatste vlucht geboekt om naar nepal te komen en na het eten lekker gaan slapen om morgen weer fit te zijn voor het duiken zin in!!!