Dag 129 Ende

13 maart 2015 - Ende, Indonesië

Nou vandaag dus vliegen, zo raar, gister ochtend hadden we nooit bedacht dat we vandaag zouden vliegen. S ochtends eerst lekker rustig wakker worden, al is ons ritme weer naar voren verplaatst en zijn we tussen 7 en half 8 klaar wakker. Toen weer genoten van een lekker ontbijt, nu wel met hele lekkere banenpannenkoeken.
We gaan samen met Ben (een franse jongen) en met Anaïs (waar we gisteren mee gedoken hebben) naar Ende.

Ons vliegtuig ging om 10 voor 2 dus we moesten rond 12 op he vliegveld zijn. Het vliegveld was heel dichtbij dus we waren er zo, maar toen we aankwamen was het vliegveld nog gesloten. Zo bizar, we hadden nog nooit mee gemaakt dat een vliegveld gesloten was, maar gelukkig hoefde we maar even te wachten want om 12 uur ging hij open. Het was echt een iniminie vleigveld en alles ging heeeel langzaam maarja we hadden alle tijd dus geen probleem. Ons vliegtuig was iets verlaat maar om 2 uur konden we boarden. Nou daar stond ons kleine vliegtuig, hij had zelfs propellers. We hadden van thijs (vader van Guus), die eerder in Flores was geweest, al gehoord dat hij in een heel klein vliegtuig met propellers had gezeten dus we gingen er al een beetje vanuit. Gelukkig ging alles goed en eenmaal in het vliegtuig vielen we allebei direct in slaap. We zijn beide toch best wel moe van het duiken van gisteren. We werden weer wakker met een bons toen we landden dus van de vliegreis hebben we niet veel meegekregen. Toen we aankwamen bij de band voor de koffers stonden buiten al allemaal taxichauffeurs te roepen taxi taxi, terwijl een andere man alleen maar ticket ticket riep, wat een lawaai allemaal. Eerst maar eens onze bagage krijgen en dan zien we wel weer verder. Met onze spullen zijn we ons een weg naar buiten gebaand en hadden al snel een taxichauffeur gevonden die ons voor weinig geld naar een hostel wilde brengen die we op internet hadden gevonden.

Het was een prima hostel met zelfs goed internet en we hadden gelezen dat ze ook lekker goedkoop eten hadden en dat was zo. Guus en ik zijn allebei wel fan van de Indonesische keuken. We waren vandaag niet zo heel veel van plan, maar we vonden het nog wel leuk om even naar de markt te lopen. Nou wij zijn volgens mij echt de enige touristen hier, we hebben nog geen andere gezien. Alle mensen zijn hier ook heel leuk, allemaal lachen, hallo roepen of vragen waar kom je vandaan, we krijgen hier weer een beetje myanmar gevoel bij. Na een tijdje lopen hoorde muziek dus zijn we daar maar eens gaan kijken. Echt super grappig we zagen allemaal politiemensen een dans uitvoeren. Er is vandaag blijkbaar een colorrun in Ende geweest en dit was een afsluiting. We zijn blijven kijken en het bleken echte politie mensen te zijn, super grappig!

Daarna zijn we nog even richting het strand gelopen, maar de lucht begon er heel dreigend uit te zien dus toen snel richting het hostel, alleen niet snel genoeg.. Het kwam al snel met bakken uit de hemel vallen! Nu weten we pas echt wat het regen regenseizoen in Indonesië in houdt, want dat hebben we eigenlijk nog niet echt ondervonden. Maar gelukkig is het wel warm dus dan maakt het niet zo uit als je nat wordt. Toen we in het hostel kwamen zijn we gaan avondeten en lekker vroeg naar bed.