Dag 131 Moni

14 maart 2015 - Kelimutu, Indonesië

Gisteren was dus nog een meisje van de boot in ons hostel aangekomen dus we gaan nu samen naar moni. Eerst wilde  we met public transport maar omdat we met z'n vijven waren was een privé auto net zo duur en scheelt veel gedoe dus hebben we dat gedaan. Het was wel krapjes want we moesten met zn vieren op de achterbank, maar gelukig was het maar voor 1,5 uur. In moni hadden we een heel chill hostel gevonden want ze hadden een bungalow waar we met zn vijven konden slapen en ze hadden een warme douche, heerlijk!

We zijn na het installeren een stukje gaan lopen, want de omgeving is hier prachtig. De rijstvelden zijn hier namelijk groen, dus dat geeft een prachtig beeld, alle groene rijst plantjes die boven de grond uit piepen. Op een gegeven moment kwamen we bij een dorpje, waar ze weer allemaal super vriendelijk waren. Allemaal lachen zwaaien, hallo roepen en ze vroegen ook allemaal of we foto's wilde maken dus van die gelegenheid hebbem we goed gebruik gemaakt.

Ze dragen hier allemaal van hele mooie stoffen rokken, dus ik had gevraagd of ik er een kon kopen. Nou toen kwamen allemaal met rokken aanlopen, ze waren alleen allemaal een beetje prijzig.. Ze vroegen nameijk rond de 50 euro, terwijl ik in myanmar een rok voor 3/4 euro heb gekocht. Na het lopen zijn we wat gaan eten, mmmm ze hadden weer de heerlijke gebakken banaan met kaas en chocola. Daar kan ik geen genoeg van krijgen dus een grote kans dat dat vanavond ook ons toetje wordt haha. De rest van  de middag hebben we gekaart, heerlijk. We wilde eigenlijk als toetje weer de banenen gaan halen, maar het is uiteindelijk het voorgerecht geworden. We zouden namelijk pas rond 7gaan eten en aangezien we morgen om half 4 op moeten kunnen we beter vroeg naar bed. Dus als  voorgerecht zijn we banaan gaan halen. Pfoeeee ik zat daarna bomvol, Guus wilde namelijk een hele voor zich zelf dus tja dan moest ik dat ook. Nou dat heb ik geweten, ik heb het bij lange na niet op gekregen en had geen idee hoe ik over een uur moest avond eten. Gelukkig had ik s avond alleen rijst en groente besteld, dus die groente konden er nog wel bij. Na het eten zijn we allemaal naar bed gegaan want de wekker ging al weer een paar uur later.

Morgen gaan we namelijk naar de kelimutu, dat is een vulkaan met 3 krater meren die alle drie een andere kleur hebben. Je hebt er een mooie zonsopgang dus vandaar zo vroeg.

1. Suvana:
    14 maart 2015
    Was er niet af te dingen....€50 is wel extreem, lijkt me...