Dag 136 Maumere

17 maart 2015 - Maumere, Indonesië

Om half zeven hadden we ons ontbijt al, en ja hoor het waren weer eens bananenpannenkoeken. Nog steeds lekker, maar ik begin ook wel weer zin te krijgen in een eitje 's ochtends. We hadden zo vroeg ontbijt omdat we om 7 uur de bus naar maumere namen. Als je namelijk zo vroeg gaat dan weet je je vertrek tijd, hierna gaat hij steeds pas als hij vol is en dat kan een hele tijd duren. We hadden gevraagd of hij nog een goedkope kamer aan t strand wist in maumere en zo kwamen we bij sea world. We werden aan de kant van de weg gezet en moesten toen eerst een lange weg naar t strand lopen. Hier aangekomen zagen we meteen dat dit geen goedkope plek was. Dat was het helaas ook niet. Zo vroegen twintig euro voor een van de meest basic slaapkamers die we tijdena onze reis hebben gehad en ook nog eens ergens weggestopt in een gebouw wat niet bij de zee lag. Daar hadden we echt geen zin in, alleen wisten we niet of er in de omgeving nog iets dichtbij lag.

In het busje hadden we er nog een gezien en zijn daar maar op goed geluk heen gelopen. Onze tassen hadden we bij sea world laten liggen, want we hadden geen zin om daar mee te sjouwen. Via de weg was het echt een enorm stuk wandelen en hoopten echt dat het betaalbaar zou zijn. Toen we aankwamen, bezweet!(het is hier namelijk op flores echt heel warm en ook benauwd, van niets doen in de schaduw krijg je het al heet), zag het er vergelijkbaar uit dus we waren al een beetje bang, maar gelukkig viel de prijs mij en we kregen er een hele schone kamer voor dichtbij het strand. Het hotel zag er echt heel mooi uit alleen zag je wel dat z'n toppunt tien jaar geleden was. Nu lagen sommige dingen er een beetje vervallen bij, masr voor ons was het echt een paradijsje. Hier hebben we nu nog anderhalve dag strand en dan gaan we Flores verlaten.

Aangezien de wifi het niet deed zijn we savonds over het strand nasr sea world gelopen. Dit was veel korter dan de weg, alleen moesten we wel een riviertje oversteken die iets dieper was dan verwacht. Allebei waren we tot de billen nat, en veerle had haar jurk aangetrokken dus dit was totaal niet handig. Hier hebben we onder het genot van een biertje op het strand alles bijgewerkt met wifi wat er bij te werken viel en hebben toen heerlijk gegeten. Toen moesten we in het donker weer terug over het strand. We vonden het namelijk echt te ver over de weg. Gelukkig was de rivier wat lager geworden en was het water maar tot onze knieën. Maar als we hadden moeten zwemmen dan hadden we dat ook gedaan, want we wilden gewoon snel naar onze kamer en hadden echt geen zin om om te lopen.

1. Nico:
    17 maart 2015
    Dat dacht ik wel dat Sea World iets boven jullie budget zou kunnen zijn. Gelukkig dat jullie in de buurt nog iets vonden. Het zal straks wel een enorme overgang zijn als jullie van het tropische klimaat op zeeniveau, naar het landklimaat op 1500 meter hoogte van Katmandhu verhuizen; van zweetstralen naar ijspegels, van benauwdheid door de hitte naar benauwdheid door zuurstofgebrek:-)
  2. Nico:
    17 maart 2015
    Ik heb nu ook nog even jullie laatste foto's bekeken en samen met http://youtu.be/c1AiCTJ9t8g wat gamelan muziek drijf ik nu af in een golf van heimwee, nostalgie en melancholie. Als ik nog zou roken stak ik nu ook een kretek-sigaret op samen met een glaasje arak. Als alternatief ga ik maar gewoon wat bananen bakken :-)
  3. Suvana:
    18 maart 2015
    hahaahaha Nico, je maakt me aan het lachen...en dat is niet de eerste keer.