Dag 137 Maumere

18 maart 2015 - Maumere, Indonesië

Vandaag onze laatste stranddag op Flores. Het is uiteindelijk geen echte stranddag geworden, maar wel een lekkere rustdag.

S ochtends eerst een lekker ontbijtje op en ja hoor natuurlijk een banenenpannekoek, maar er werd ook aan guus zijn eisen voldaan want er kwam ook toast met een gebakken ei mee. We zaten op een heerlijk plaatsje met uitzicht op strand en  palmbomen dus daar hebben we even gezeten. Ondertussen nog met een vrouw gepraat die hier al jaren kwam. Er zijn hier niet veel gasten, maar de gasten die hier zijn komen hier al jaren en zijn vol lof. Wat wel heel jammer is dat ze het wel steeds minder zien worden. Er komen namelijk niet genoeg gasten, dus te weinig geld om alles te onderhouden. Wat wel heel erg jammer is want het kan er super leuk uitzien en heeft heel veel potentie.

We hadden van de andere gasten gehoord dat je hier mooi kon snorkelen en we konden van het hotel snorkelgear lenen dus wij op pad :)
Wel weer netjes met een shirt en broekje aan, want dat verbranden gaat niet nog een keer gebeuren. In het ondiepe gedeelte zagen we direct al hele rare beesten. Het waren een soort slangen met aan het uiteinde tentakels die het gras/wier konden vastpakken en zo het konden eten, het zag er heel apart uit. Ze waren er ook in allerlei kleuren, fel oranje, zwart met witte stipjes, grijs, groen, bruin en donker paars. Later hadden we nog gevraagd hoe ze heette maar ze noemde ze hier draken.

In het diepere gedeelte was er weer vanalles te zien, maar het leukste was dat we direct in het begin al een blue spotted stingray zagen, het was een rog blauw met roze stippen, en kleine kwalletjes. Verder was er weer best veel koraal om te zien en allerlei vissen. Op een gegeven moment kreeg ik het toch wel koud en zijn we het water uit gegaan.
In het ondiepe gedeelte was het wel weer oppassen want ik had echt geen zin om op een van die rare beesten te gaan staan en het waren er veel! Toen we uit het water kwamen begrepen we waarom we het koud hadden want de zon was weg en het begon zelfs te onweren en te regenen. De weergoden hier gunnen ons geen normale stranddag eerst ziek en nu regen. Maarja zo erg was het ook niet, we hebben nu lekker binnen nog wat afleveringen van how i met your mother gekeken en zijn daarna weer richting wifi gelopen.

S avonds aten we in ons hotel, chicken curry, heel erg lekker maar helaas wel met hele stukken kip erin. Aan alleen kippen vlees doen ze hier niet. Ze hakken volgens mij de kip gewoon in stukken en dan krijg je gewoon random een stuk, zo had guus een stuk van de ruggengraat. Maarja niet te veel over nadenken en dan is het heel erg lekker. Daarna weer lekker vroeg naar bed want we moeten morgen heel vroeg op. We moeten  morgen namelijk al om 6 uur inchecken, we gaan al weer richting Nepal! Wel eerst bali, dan kuala lumpur en dan kathmandu, maar dan zijn we al weer in ons laatste land.

1. Suvana:
    Goede reis!
    er is nog steeds heel veel moois te beleven, ook al hebben jullie al heel erg veel moois gehad! Ik was 25 jaar geleden smoorverliefd op Bali....
  2. Opa en oma:
    18 maart 2015
    Mooie afsluiting van jullie vakantie op Floris Nu op naar de bergen Veel succes.x o o
  3. Thijs:
    18 maart 2015
    We hebben de verhalen even gemist en zitten nu synchroon te lezen. Ik op iPad, Kris op computer. Top dat jullie Larantuka hebben bezocht. Oma Riekie was zichtbaar ontdaan haalde opnieuw het fotalbum vor de dag.
    Ook merken we dat er een omslagpunt is bereikt nu de einddatum vaststaat. We gaan ons voorbereiden op de thuiskomst. Een gezonde spanning maakt zich van ons meester. Tatatatta