Dag 138 Semiyak

18 maart 2015 - Seminyak, Indonesië

Om 05:00 stond ons ontbijt al voor ons klaar, pfoe wat vroeg. Ik had ook wel een beetje medelijden met het vrouwtje van het hotel. Die moest nog vroeger op dan wij om ontbijt te maken. Maar goed, wel heel fijn natuurlijk. Om half zes stond de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen die toen we daar aankwamen natuurlijk gesloten was. Dat vind ik toch zo vreemd, dat een vliegveld gesloten is. Het vliegveld bestaat ook maar uit twee zalen dus ik snap het voor hier wel. Al gauw waren we ingecheckt en toen was het wachten. En het was lang wachten, we zouden eigenlijk om 07:20 uur vliegen maar er was geen vliegtuig. Er waren blijkbaar problemen op een ander eiland waar het vliegtuig vandaan moest komen. Uiteindelijk kwam om 10:30 uur een vliegtuigje aankakken en toen konden we vertrekken naar bali! Het was trouwens met een propeller vliegtuig, nu was het al meteen minder spannend, al blijven rare geluiden of turbulentie toch een beetje spannend.

Het vliegveld in bali was uiteraard meteen anders en ook de wegen waren weer modern. Het voelde eigenlijk een beetje hetzelfde aan als thailand. We hadden onze accommodatie al geboekt in seminyak, we hadden gehoord dat dit leuker was dan kuta. Of in ieder geval minder massa toerism, maar natuurlijk wel toeristisch. We hadden echt een prachtige kamer in een soort huisje, waar we zelfs een keuken hadden. Dit was echt goedkoper dan in flores en zoveel beter, hier zouden we nog wel een paar dagen kunnen blijven, helaas is dat er maar 1. Niet getreurd, ook al is de kamer zo heerlijk we willen hier ook graag weer weg, want dat betekent dat we naar nepal gaan. We hadden ook een zwembad dus dat was helemaal top.

Toen hebben we een heerlijke wandeling gemaakt over het strand, het is een mooi breed strand maar wel vol met toeristen. Het is mooi, maar wij zouden geen week in bali en het strand willen zitten. Dan eerder maumere waar we in ons eentje aan het strand kunnen liggen. We hadden ook weer echt zin in westers eten, dus zijn we bij een Italiaan gaan eten, het was wat prijziger, maar omdat we er zin in hadden maakte het ons niet uit. Wat wel jammer was, was dat de porties echt minimaal waren. Dus en veel betaald en nog steeds honger. Toen nog maar een zak cassave chips gekocht die we toen lekker opgegeten hebben. Ow en nog een rol kokos oreo, die zijn echt mega lekker. Toen op ons lekkere bed geploft en morgen gaan we alweer door naar kuala lumpur.

18 maart 2015
    Toen ik met (o)ma met gebroken heup weer terug op Bali was hebben we ook alleen nog maar pasta en burgers met frites gegeten, totdat we na een eeuw weer door konden vliegen naar huis. Van die eerste reis herinner ik me ook de rijst met aan stukken gehakte anorexia-kip, zoals eerder door jullie beschreven. Voor een liefhebber van de Indonesische keuken viel dat toen vies tegen. De tweede reis was het eten overal ineens fantastisch, en toen hebben we ook iets van Bali gezien. In beide gevallen waren de oreos nog niet uitgevonden, denk ik.