Dag 139 Seminyak

18 maart 2015 - Seminyak, Indonesië

Vandaag zouden we pas om tien uur savonds vliegen, dus we hadden nog heel de dag voor ons. Zo als altijd waren we weer vroeg wakker, maar dat is wel fijn want het is dan nog niet zo warm. Ennn we hadden een zwembad naast onze kamer dus we zijn lekker het zwembad ingeplonsd. Om 1 uur hoefde we pas uit te checken dus tot die tijd hebben we lekker in het zwembad en in bed doorgebracht. Bij ons hostel hadden we goede wifi, dus geen excuus meer om niet naar de tickets naar huis te hoeven kijken. Pfoe het is toch wel heel lastig om te beslissen wanneer we gaan en welke vluchten we nemen. We waren er namelijk al achter gekomen dat als we via dubai vliegenhet zo'n 100 euro pp kan schelen, dat gaan we dus maar doen! Alleen dubai zelf is wel erg duur dus we moeten daar ook niet te lang blijven. En dan de datum... we wilde eerstrond de 15e naar huis vliegen maar het geld raakt een beetje op dus dachten we dan vliegen we rond de 10e naar huis scheelt toch weer wat geld en dan kan ik mijn lieve zusje nog wat langer zien!!! :) Dat was toch eigenlijk wel doorslag gevend, nu nog een passende vlucht.
We zaten op een gegeven moment helemaal vol met vluchten in ons hoofd dus zijn we eerst maar gaan lunchen. We kwamen bij een klein Italiaans restaurantje waar ze lasagna verkochten! Ik had gisteren al zin in lasagna maar dat hadden ze niet (welk Italiaans restaurant heeft nou geen lasagna!, maar hier hadden ze het wel mjamm. Daarna zijn naar het strand gelopen. Daar was een bar aan het strand met goede wifi en we hebben geboekt!! Met behulp van Nienke hebben we twee vluchten geboekt, de 8ste naar dubai en de 9e naar Nederland :) Dus het einde komt nu echt inzicht. Wel heel raar dat we nu echt een datum hebben dat we ook echt naar huis gaan. Aan de ene kant hebben we helemaal geen zin om naar huis te gaan en dan vooral geen zin in alle verplichtingen, maar we hebben wel zin om iedereen weer lekker te knuffelen. Alle moderne techniek is ideaal, maar niets gaat tegenover lekker knuffelen (of hurken zoals oma altijd zegt)

Na nog een keer over het strand gelopen te hebben, voor de laatste keer deze reis, was het al weer tijd om richting het vliegveld te gaan. Op het vliegveld hebben we eerst omgekleed naar lange broek, pfoe dat was nu nog wel warm, maar we hadden 25 kilo bagage bijgeboekt en bij de vlucht naar bali hadden we samen precies 25 kilo. Dus voor de zekerheid hadden we toch maar onze lange broek aangedaan en ons vest eruitgehaald. Dit is trouwens in het vliegtuig zelf geen overbodige luxe, want ik vind vliegtuigen maar koud.

Nou ik heb toch ook weer een aparte wc situatie mee gemaakt. Er waren toevallig, ik denk, allemaal koreanen op de wc. Eerst begint een meisjes van mijn leeftijd zich op te kleden dus staat ineens in haar bh voor me, dan zijn twee vrouwen elkaar aan het wassen in de wasbakken van de wc en als ik achter me kijk zie ik een wat oudere vrouw in in grote vleeskleurige onderbroek en bh staan. Het rare was nog wel dat de vrouw niet eens helemaal in de vrouwen wc stond maar op een plek waar je haar vanuit de gang zo kon zien. Je maakt nog eens wat mee op de wc.

Nou we zaten ruim met ons gewicht, we hadden zelfs nog 1 a 2 kilo over. Na het inchecken naar onze gate gelopen, het was er alleen super druk  en toen kwam Guus erachter dat deze vlucht naar Amsterdam ging en dat is nog niet de bedoeling ;) Het bleek dat onze gate naar 7 was veranderd, dus wij naar 7. Alleen die gate was gesloten, dus wij navragen nee hij was toch weer terug veranderd naar gate 2, waar we al waren, dus wij weer terug. Ondertussen onze stoeltjes ingenomen, dus maar op de grond gaan zitten. Nadat we even zaten werd er omgeroepen  dat we toch weer naar een andere gate moetsen. Ze wisten ook niet wat ze wilde, maar dit was uiteindelijk toch de goede en we konden boarden, op naar kuala lumpur, de laatste stop voor Nepal. Zetten we ook nog een voet in Maleisië, ook leuk :)

Om 1 uur s nachts kwamen we aan in kuala lumpur, in het vliegtuig hadden we voor zover dat ging al wat geslapen dus we waren zo duf als wat. Omdat we geen aangesloten vlucht hadden moesten we langs douane en hebben nu een visa voor 30 dagen van Maleisië, gelukkig is het wel een gratis. We zijn toen snel een plekje gaan zoeken waar we verder konden slapen. Alle stoelen en bankjes waren al ingenomen dus het werd de grond. Maar ach wij slapen overal wel als we moe zijn dus de grond was nu ook geen probleem, slaap lekker.

1. Nico:
    18 maart 2015
    Ik reis gewoon even met jullie mee richting Nederland. Toen wij, grandma broken hip, en ik zei de gek, eindelijk een vlucht terug naar Nederland hadden, had ik een ticket tot Jakarta. Van Jakarta naar Amsterdam was niets bekend. Mam kon samen met de kotsluchtzieke aangewezen verpleegkundige wel doorvliegen, maar ik moest maar gewoon even in de 'crew' ruimte van Garuda op een telex wachten, of ik nog met dezelfde vlucht mee kon. Vlak voordat de gate dicht ging ratelde de telex en mocht ik mee. Wel helemaal achterin, terwijl granny voorin lag. Luchthavens en vliegtuigen blijven toch altijd een beetje spannend.
  2. Peter en marianne:
    20 maart 2015
    veer, jij met je wcsituaties...lachen. tja, jij wilde vroeger op de wc ook altijd doorkletsen..en nog...zou dat de oorzaak zijn dat je dit steeds tegenkomt...past wel bij je ! En bij ons natuurlijk ook....hurkie, hurkie...
  3. Suvana:
    21 maart 2015
    Ja, 23.55 uur komen jullie aan! poehhhh wat een tijd. Ik ben er natuurlijk wel voor een vers-gereisde knuffel ! <3