Dag 147 Gumba

29 maart 2015 - Langtang, Nepal

We wilde gisteren eigenlijk een rustdag houden, maar zoals jullie waarschijnlijk hebben gelezen is dat niet gelukt, dus vandaag een nieuwe poging. Het is ook wel nodig, want ik heb toch aardig wat spierpijn in mijn bovenbenen overgehouden van de berg! Het verbaast me eigenlijk dat dit pas de eerste spierpijn is van deze dagen, ik had veel meer spierpijn verwacht. Maar ik denk dat het door het dalen van gisteren komt, dat was veel inspannender dan je op het moment zelf denkt

We hadden eerst weer een beetje 'uitgeslapen' erg laat was het niet, maar het idee dat je geen wekker hebt gezet is toch wel fijn. Toen was het beslissen wat we vandaag gingen doen er waren een paar opties. Gisteren hebben we alleen toch wel de grens bereikt van wat we nu kunnen met onze uitrusting, dus daardoor viel eigelijk een tocht al af. Je kan hier namelijk door het dal naar een gletsjer lopen en  vanuit daar zou je prachtige uitzichten hebben. Alleen er lag nog super veel sneeuw, je liep eigenlijk continue door een laag sneeuw heen. Daardoor viel dat af want we hebben allebei lage schoenen en de schoenen van Guus zijn ook niet waterdicht en met natte voeten lopen zagen we niet zo zitten.

Het volgende plan was om een klein tochtje van 2 uur te gaan lopen om toch wat beweging te hebben, maar toch aan ons plan van rustig aan doen te houden. Dit is het uiteindelijk ook niet geworden. Bij ons ons in de lodge zat ook een Tsjech die nog de tamang heritage trail ging lopen, dat is een route van 5-7 dagen en het is meer een culturele route. We zijn toen op een of andere manier op het idee gekomen om die ook te gaan lopen, alleen dan wel in 4 a 5 dagen. Je kon de route namelijk wel wat inkorten en 2 dagen in 1 dag lopen. Wat ook heel gemakkelijk was, was dat je deze route direct vanuit een zijweg van de langtang trail kon gaan lopen. Toen we dat eenmaal hadden besloten hebben we onze spullen gepakt en aan de terugweg begonnen.

Oei ik had toch wel last van de spierpijn, maar ik hoopte dat ik het er een beetje uit zou lopen. We waren vandaag ook niet van plan om een heel lang stuk te gaan lopen, we zouden wel zien tot waar we zouden komen. We wilde in ieder geval bij dat lieve oudere stel waar we eerder al hadden geslapen gaan lunchen. Maar toen we daar waren aangekomen begon het een beetje te regenen, dus toen hebben we maar besloten om er te blijven slapen en dan morgen wat langer te lopen. Het was toen ook al 2 uur, want we waren die ochtend later dan nornaal begonnen met lopen.
Dit hutje was ook ideaal want we hadden hem helemaal voor ons zelf en konden daardoor goed al onze elektrische dingen opladen! Ennn we konden nu lekker weer een paar afleveringen how i met your mother kijken. Dat was ook wel nodig want ons sd kaartje in het fototoestel begint vol te raken, dus alles wat we kijken geeft weer meer geheugen. S avonds weer vroeg naar bed, want morgen willen we heel vroeg beginnen met lopen zodat we een grote afstand kunnen overbruggen.

1. ANN:
    29 maart 2015
    Begrijp ik het goed? Hebben jullie de verslavingsziekte wandelen onder de leden?
    Lijkt me overigens niet eens een vervelende ziekte maar wel erg vermoeiend. Vooral als je dit met flinke spierpijn moet doen.. Afkicken van verslaving is er gewoon door heen gaan sterkte en lief
  2. Lea:
    29 maart 2015
    Jullie zijn echt niet te houden wat een energie hebben jullie.
    De foto s zijn super mooi.
    Guus je bent een goede detective om op deze manier je fototoestel weer in handen te krijgen Sherlock Homes.
    Nog veel plezier de laatste week.
    Heel veel groetjes Lea.