Dag 148 Rimche

30 maart 2015 - Langtang, Nepal

En voor de zoveelste keer stonden we vandaag vroeg op om vroeg te gaan wandelen. Vandaag zou namelijk een lange dag worden en we wilden een flinke afstand overbruggen zodat we de komende dagen rustige stijg dagen zouden hebben. Vandaag staat eigenlijk gelijk aan de tweede dag trekking alleen nu terug, en we willen er nog iets aan vast plakken. Maar omdat we naar beneden lopen zou dat te doen moeten zijn.

Snel ontbeten en direct vertrokken en om kwart voor zeven waren we aan het lopen. Wat erg mooi was, was dat de zon nog niet op was en dat de bergen waar hij achter zat heel mooi waren. Eigenlijk op het moment dat we begonnen met lopen kwam de zon boven de bergen en hebben we vandaag alleen in de zon gelopen. Het was vandaag voor ons ook niet echt een fotodag, want alles wat we zagen hadden we al gezien, behalfe 1 dingetje. Toen veerle naar de wc was, of beter gezegd naar de bosjes, zag ik wat bewegen in de bosjes voor me. Hier zat echt een schattige hamster. Je hebt hier blijkbaar wilde hamsters. Steeds als er mensen aankwamen kroop hij weg, maar kwam ook steeds terug. Hier hebben we eventjes naar gekeken totdat hij niet meer terugkwam. We hoefden vandaag niet zo goed om ons heen te kijken omdat we het allemaal al gezien hadden duw hebben gewoon heel gepraat over vanalles en nog wat.

Het lopen naar beneden is wel heel anders als omhoog, het is een stuk minder vermoeiend maar je moet wel heel goed opletten. Omhoog hadden wij er gemiddeld een hoger tempo inzitten als de andere wandelaars, maar naar beneden lukte dat niet echt. We zijn toen andere looptechnieken gaan proberen te gebruiken, dit ging wel sneller maar was ook iets vermoeiender. Helaas ging Veerle door haar enkel heen en viel ze met haar knie op een steen op de grond. Veerle enkels zijn niet geweldig dus dit was iets waar we van te voren al rekening mee gehouden hadden. Het viel gelukkig mee, maar ze voelde m wel een beetje. We zijn toen verder gelopen en ik had eigenlijk meteen het idee dat het misschien toch ook wel goed was om te stoppen met trekken en terug te gaan naar Kathmandu. Voor de stier veerle was dit natuurlijk wel een lastige keuze, dus nadat ik dit geopperd had hebben we een tijd gewandeld en nagedacht over wat we het liefste wilde.

We zijn toen gaan lunchen bij lama hotel en hadden besloten dat we na de lunch wisten wat we zouden gaan doen. Gisteren hadden we in Langtang dorp een stuk yakkaas van 500 gram gekocht, dus dat was samen met wat tibetaans brood onze lunch, yammie. Door nepal is onze kaasbehoefte wel al een stuk afgenomen want ze hebben hier wel echt lekkere kaas, het is wel jonge kaas, maar dat vinden wij lekker. Na de lunch hebben we besloten om terug te gaan naar kathmandu. We zouden dan 7 dagen gelopen hebben, en goed is goed. We waren allebei eigenlijk ook wel moe, en dan hebben we weer een reden om nog terug te komen naar nepal. Dan wel met bergschoenen, en zelfs misschien wel wat wandel stokken.

We wilden niet in lama slapen en zijn toen dooe gelopen nasr Rimche zo'n 20 minuutjes verder. Daar hebben we lekker de rest van de dag niks gedaan. We hadden wel flink wat kortingen gevraagd en de baas leek daar niet zo blij om. We hebben eigenlijk de hele tijd het idee gehad, dat hij ons liever kwijt was, maar goed, voor ons was het goedkoop. En als het onredelijk was wat we vroegen had hij ons  moeten laten doorlopen.

1. Nico:
    30 maart 2015
    Toch mooi, dat jullie na 148 dagen nog uitvoerig met elkaar kunnen kletsen. Zal deels wel een van Dam trekje zijn. Tenminste, sommige van Dams. Ik kan ook iedereen helemaal horendol kletsen, zelfs als er helemaal niets gebeurt, zoals nu. Daar hoort dan wel een geduldig luisterende partner bij, of liever een andere spraakwaterval. Lekker kwetteren met zijn tweetjes. Alleen zo'n hamster al is goed voor een uur gespreksstof :-) Ook goed dat jullie nu gewoon, op het bijna einde,nog even rustig doen. Je zult maar op krukken door de Hymalaya moeten strompelen. Dan vergaat het geklessebes je wel.
  2. Peter en marianne:
    30 maart 2015
    ben trots op jullie
  3. Suvana:
    31 maart 2015
    weer op weg naar Kathmandu....klinkt als een goede keuze...enkels hebben rust nodig ;-)
    Grote knuffels