Dag 149 Syaprubesi

1 april 2015 - Langtang, Nepal

Nou vandaag de laatste dag lopen, ik ben er stiekem toch wel een beetje blij om want mijn lichaam is toch wel moe en mijn enkel is niet helemaal top maar gelukkig goed genoeg om te kunnen lopen. We hadden vandaag twee routes die we konden lopen. We konden dezelfde weg terug die we heen waren gekomen of via een weg waarbij je nog wat zou stijgen en dus anders dan de heen weg. Op het kaartje stond dat het maar 100 meter stijgen was, dus dat zou moeten lukken dus we hebben voor de alternatieve route gekozen.

Pfoee stijgen, het was niet een klein beetje stijgen zoals ik had verwacht. De eerste paar uur van de toch was bijna alleen omhoog en ook wel wat meer dan 100 meter. Maar we hebben het volbracht, met wat aanmoediging van Guus want ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn buik vol had van klimmen. Vooral omdat ik dacht dat we alleen naar beneden gingen. In Rimche zaten we namelijk op 2400 meter en we moesten terug naar de 1500, maar het was eerst dus nog omhoog.

Ik moet wel zeggen dat het een mooie route was en dat maakte veel goed. We hadden al gelezen dat we aan het begin van het rododendronseizoen zaten, maar echt heel veel hadden we er nog niet gezien. Soms een enkele, maar langs deze route waren er best veel! Dat gaf een mooi gezicht de rode plant op de bergen. We hebben lekker rustig aangelopen en zijn bezig geweest met macrofotografie. Dat vinden we allebei eigenlijk erg leuk en je had langs het pad heel veel leuke bloemetjes en plantjes die we konden fotograferen. Onderweg kwamen we ook nog apen tegen, de gene die we al eerder waren tegen gekomen.

Na een paar uur hadden we toch echt het hoogste punt van vandaag bereikt met een prachtig uitzicht. Het was alleen helaas wel stoffig waardoor je niet heel ver helder zicht had, maar ook dit wisten we van te voren. Het is de 2de beste tijd om te lopen, maar er zit in deze tijd van het jaar veel stof in de lucht wat uitzichten minder maakt. Al hadden we er eigenlijk tot vandaag geen last van gehad.

Vanaf toen was het alleen nog dalen, maar eerst zijn we na een uurtje dalen gaan lunchen en vanaf daar zou het nog twee uur zijn. De lunch liet wel lang op zich wachten, maar het was lekker. We hadden nu voor het eerst de kleine gestoomde momo's. Tot nu toe hadden we alleen grote gefrituurde, maar dat zijn geloof ik niet de traditionele. Het was opzich wel goed dat we lang op de lunch moesten wachten, want zo hebben we verplicht rust. In pauzes nemen zijn we niet de beste, als we gaan zitten worden we allebei snel al kriebelig en willen we verder.
Na de lunch zijn we verder gaan dalen met een muziekje op de achtergrond heerlijk. Al was het dalen wel nog zwaar, het deed me een beetje denken aan Zwitserland. Maar binnen twee uur waren we beneden en we hadden snel een hostel gevonden met een warme douche!! Het is toch wel fijn om weer een normale douche te hebben. Tijdens de trekking hadden wij namelijk alleen maar bucketshower. Wel warme bucketshowers maar als het buiten koud is en je moet zelf met een schepje water over je heen gieten is het toch wel heel koud! En je haar ermee wassen is ook lastig dus mijn haar kon wel een goede wasbeurt gebruiken!

Nog de bus voor morgen terug geregeld en toen lekker uitrusten heerlijk. Het was een super leuke dag, vermoeiend maar lekker gelopen, wel blij dat we morgen even niet hoeven te lopen haha,

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade