Dag 156 Pokhara

4 april 2015 - Pokhara, Nepal

Vannochtend begon de dag alweer met een busreis. Het is wel veel busreis de afgelopen dagen. Steeds 1 dag busreis en dan weer 1 dag iets zijn. En ik ben de gelukkige die steeds wat mag maken van dit verhaal. Wat kan ik nu nog vertellen over de lange, saaie hobbelige reis hahaha. Nou het spannendste zal wel zijn dat wij helemaal achteraan in de bus zaten. Hier konden onze stoelen dus niet naar achter geklapt worden. En toen gebeurde het, wilde de man voor mij wel naar achter klappen, en daar had ik niet zo veel zin in natuurlijk. Dus ik vraag vriendelijk of hij z'n stoel naar voren wil zetten zegt hij, ja maar die vrouw voor me heeft het ook. Pfff, maar goed hij z'n stoel naar voren gezet. En hij vertikte het om aan de vrouw voor hem te vragen of ze naar voren wilde, dus hij zat opgepropt in de bus. Nou dat was het spannende verhaal van de lange hollander in een toeristenbus in nepal.

In Pokhara aangekomen waren we een taxi plus hotel aan t regelen en ineens zegt veerle. Oh my god dat is sofiie die ken ik en begint ergens op af te rennen. Blijkt dat een oude paardrij vriendin van veerle hier ineens staat, die al zeven maanden aan het reizen is. Ze wisten ook nog niet eens van elkaar dat ze in Nepal waren. Wat is de wereld toch mega klein, zeker als je uit Nederland komt, waar iedereen blijkt te reizen. Toen zijn we samen een hotel gaan zoeken en hebben de rest van de dag met hun opgetrokken. Sofie was met een vriendin en haar broer en ze hadden nog een engels vrouwke erbij hangen. Super grappig dit allemaal. Zij gingen morgen beginnen aan de annapurna cirquit wandeling van drie weken, dus we hadden elkaar zo mis kunnen lopen.

We zijn savonds bij een heel goedkoop nepalees restaurant gaan eten met de hele groep. Onder het genot van wat curry, naanbrood en rijst heel veel paardrij verhalen gehoord en onze reisverhalen uitgewisseld. Toen we terug liepen kwamen we een ijszaakje tegen waar je zelf je ijs kon versieren met snoepjes en sprinkles dus dat was een lekkere ontdekking. Dat was het eigenlijk wel weer voor vandaag. Tot morgen!

1. Opa en oma:
    4 april 2015
    Inderdaad, de verhalen worden wat rustiger maar toch altijd nog erg interesant en heerlijk om te lezen.Geniet van de dagen die jullie nog hebben.Wij gaan nu heerlijk paaseieren eten,dat hoort bij Pasen,toch.
    Gr.xx o-o
  2. Suvana:
    7 april 2015
    Leuk om zomaar een bekende te ontmoeten in het verre verre oosten....