Dag 23: Phnom Penh

21 november 2014 - Phnom Penh, Cambodja

Daar zijn we weer. Phnom Penh begint onderhand al vertrouwd aan te voelen. We hadden besloten om vandaag geen wekker te zetten, gewoon lekker uitslapen. Ons ritme is blijkbaar al zo aangepast want om zeven uur waren we al wakker. Dus om half negen waren we al weer op pad.

Vandaag stond het Royal Palace op de planning, een van de hoogte punten van Phnom Penh. In de boekjes staat dat dit een van de enige plaatsen is waar je nog kan zien dat cambodia voor de khmer rouge het best goed had. Op deze plek is ook heel erg hun best gedaan om het heel te houden. Er waren vooral dingen gejat, maar niet verwoest. Het is inderdaad een hele mooie plek, maar je merkt dan ook meteen dat er heel veel toeristen zijn. Echt heel veel. Ook voor de cambodianen is dit een populaire plek, omdat ze hier eerbied kunnen bieden aan hun koning.

Nadat we hier klaar waren zijn we via de rivier naar de central markt gelopen. We wilde namelijk nog eens daar wat combodiaanse lekkernijen proberen. We hebben een soort kleine zoete oliebollen gegeten en ook wat we de eerste keer gegeten hebben. We weten alleen nog steeds niet wat het nou is, want ze spreken niet goed engels op de markt.

Toen waren we al redelijk vroeg terug bij het hostel en hebben we al onze dingen op orde gebracht. T geld weer allemaal opgeschreven, foto's veilig gesteld en ons ingelezen over Siem Reap, onze volgende locatie. Daar zullen we ook een maand blijven, dus inlezen is niet heel verkeerd. Morgen weer in de bus.

1. Ann:
    21 november 2014
    Wat zijn rulle toch lekker druk en goed bezig. Wordt nu het vakantie vieren even ingeruild voor het vrijwilligerswerk?
    Bedankt voor de uitleg op mijn vragen maar voel je niet verplicht om op dit soort vragen in te gaan hoor. Ik zit nu eenmaal altijd vol met vragen maar dat betekent niet dat jullie er druk mee moeten zijn.
    Ik ga nu eerst van de foto's genieten

Liefs en tot het volgende verhaal.
  2. Ann:
    21 november 2014
    Dank je voor de foto's Ik heb ervan genoten!
  3. Opa en oma:
    21 november 2014
    Mooie vakantie met heel veel indrukken nu afgesloten,dus nu op naar de grootste uitdaging, goeie reis en veel succes.
    Opa Oma
  4. Peter en marianne:
    21 november 2014
    succes met de overgang naar het vrijwilligerswerk lieve allebei.alle liefs Marianne
  5. Suvana:
    23 november 2014