Dag 24: Phnom Penh --> Siem Reap

23 november 2014 - Krong Siem Reap, Cambodja

Vandaag gingen we met de bus van half 9 naar siem reap en het was weer een busreis vol met Cambodiaanse muziek en film. De wc's waren helaas weer heerlijke Franse wc, maar ik word er al beter in ;) Die ene vinger hoeft soms niet meer dus dat scheelt weer voor die eelt plek haha. Maar of je nou met je hoofd naar de deur of naar de muur moet zitten, geen idee. Ik had er eerlijk gezegd ook nog nooit over na gedacht, maar ga uit gewoont met mijn hoofd naar de deur (voor wie dat wilt weten).

Na twee uur in de bus hadden we een stop en terwijl ik wat drinken aan het halen was zag guus dat onze tassen naar een andere bus werden verplaatst. Wat bleek, we moesten naar een andere bus, maar die andere bus zat vol! Guus had het gelukkig net op tijd gezien zodat we nog twee stoelen konden bemachtigen. Dir waren alleen niet naast elkaar en toen had guus de tas met de tablet en ereader en ik het eten en drinken, heel handig.... We konden ook niet meer naar elkaar toelopen, want voor de mensen die geen zit plaats hadden werden in het gangpad stoeltjes uitgeklapt. Bij de volgende stop was een man zo aardig om met mij van plaats te wisselen.

De busreis duurde ongeveer 8 uur en daarna was ik ook wel helemaal gaar, pfff. Het was ook echt super heet in de bus, want er was geen airco en wel veeeeel mensen in de bus. Gelukkig hadden we al een hostel geboekt dus dat was makkelijk. Eenmaal aangekomen hebben we wat in het hostel gegeten, wat erg lekker was. Ze hadden daar ook een super schattig puppytje alleen vond hij de schoenen van guus wel erg leuk dus die hebben we even moeten veilig stellen.

1. Suvana:
    23 november 2014
    Ervaren reizigers!!! Petje af!
  2. Danielle:
    23 november 2014
    Jeetje, 24 dagen op pad en al zo veel mee gemaakt!
  3. Thijs:
    23 november 2014
    Volgens de kaart zitten jullie nog in phnom Phen ??????????
  4. Nico:
    23 november 2014
    Nog een paar van die tochtjes en jullie hebben meer van Cambodja gezien dan van Nederland ;-)