Dag 39 en 40

14 december 2014

(Vorig weekend)

Zaterdag
We hadden vandaag een chilldag aan het zwembad. Bij ons hostel zat zelf geen zwembad maar we konden om de hoek voor 3 dollar aan het zwembad liggen. Het was heerlijk zo'n dagje niks, alleen een beetje zwemmen lezen zonnen. Het was wel heel toevallig dat van de 6 mensen die er waren wij Nederlands waren en het stelletje naast ons ook!

Rond een uurtje of 4 zijn we naar het hostel gegaan en even met het thuisfront geskyped. Daarns zijn we weer met bij het heerlijke restaurant gaan eten waar we vorige week ool waren. Daar hadden ze hele lekkere ovenpasta met kaas en kip mjammm. We hebben daar gegeten met Kaat, Luuk en een nederlands meisje die bij Luuk op de dorm slaapt.
Luuk is een jaarclub genoot van Guus die ook in Siem reap was.

Zondag
Vandaag was ook een rustig dagje. We hadden met Luuk afgesprokem om uit te slapen en dan naar de lokale markt te gaan. Wij hadden namelijk wilde plannen om vanalles te kopen deze dag. Een aantal dingen voor het vrijwilligerswerk maar ook voor ons zelf.

Boodschappenlijstje:
Handdoekken voor medische post
Haakjes
Nieuwe sponzenbakje ( deze was namelijk echt heel ranzig in ons huisje)
Nieuw sponsje
Schoonmaakdoekjes
Kleurpotloden en wit papier voor de kinderen

En een nieuwe portemonnee want de eerste is al gesneuveld. Wel heel jammer want dat was een kadootje van een vriendin van veerle.

Op de markt verbaas je je er regelmatig over hoe goedkoop dat iets is, maar dan ineens is er dan iets wat dan weer redelijk prijzig was. Uiteindelijk hebben we twee markten bezocht en hebben we alles kunnen kopen, alleen de poetsdoekjes zijn we vergeten.

Toen zijn we even naar de kamer gegaan en hebben we onze foto's veilig gesteld, de tablet sloeg er een beetje van op hol. Uiteindelijk wel meer dan twee uur mee bezig geweest. Wat maak je toch veel foto's op zo'n reis.

In de avond zijn we nog met Luuk en een ander Nederlands meisje gaan eten. De lucht werd op een gegeven moment echt zwart van de regenwolken en we zijn toen maar het eerste de beste eettentje in gegaan. Heerlijke khmer gerechten gegeten terwijl het buiten aan het regenen was. Het was alleen niet zo heftig als we gedacht hadden.

Toen geprobeerd op tijd in bed te liggen, maar omdat we nog meer foto's moesten bekijken en uitkiezen was het helaas niet gelukt. Dan maar een beetje moe op vrijwilligerswerk. Morgen beginnen we alweer aan de derde week.

1. Nico:
    14 december 2014
    Ik bekijk nu ook pas de foto's van Siem Reap. Is die eerste het roemruchte schilderij?
    En wisten jullie dat die jaargenoot ook daar zou zijn, of is dit weer zo'n geval van de halve wereld rondtrekken en dan overal je buren tegenkomen;-)?
  2. Peter en marianne:
    15 december 2014
    Goed te lezen dat jullie het chillen niet verleerd zijn. Heel belangrijk! xxxxMarianne
  3. Opa en oma:
    20 december 2014
    Het valt niet mee om afscheid te nemen,maar nu op naar Vietnam, goeie reis.
    X opa oma