Dag 59: Ho Chi Minh city - Mui ne

27 december 2014 - Phan Thiet, Vietnam

We hebben een openbusticket gekocht, dat is een ticket die we een maand kunnen gebruiken en wij kunnen naar de steden mui ne, nha trang, hoi an, hue en hanoi. Dit wordt hier veel gedaan, omdat het een gemakkelijke en goedkope manier van reizen is. Vandaag gingen we op weg naar mui ne, we vertrokken om 8 uur en zouden eigenlijk om 1 uur aankomen. Maar we door wegwerkzaamheden werd het drie uur. Dat wasniet zo erg, want we lagen prima. Het zijn namelijk slaapbussen waardoorje je stoel heel ver naar achter kunnen zetten en wij hadden nu het geluk dat we helemaal achterin de bus zaten met drie stoelen naast elkaar voor ons tweeën. De bus is ook nog voorzien van airco, wifi en een dekentje dus het is een prima manier van reizen!

We hadden op voorhand nog niets geboekt, maar dat ging hier heel simpel. Er is eigenlijk altijd wel iemand die naar je toe komt. Dus we zitten nu in een prima hostel, met een grote kamer. We zijn daarna maar direct even aan het strand gaan liggen. Daar waren veel kitesurfers! Dat gaf echt een heel mooi uitzicht. We zijn ook even gaan vragen hoe duur zo'n cursus nou is,maar dat is helaas best prijzig en we willen misschien ook nog duiken dus kitesurfen zit er voor nu niet in.

Na het strand zijn we richting het stadje gaan lopen om ergens te gaan eten. Wat echt bizar is dat het hier allemaal is overgenomen door de Russen. Bijna alles staat ook in het Russisch en soms zelfs alleen in het Russisch en zelfs de vietnameese mensen hier kunnen Russisch. Je ziet hier dan ook meer russen dan viertnameese.

Voordat we terug naar onze kamer gingen ging guus nog even naar de kapper, vingerscrossed. Het was ook niet voor niets want ze ging gelijk met de tondeuse aan de slag, terwijl dat bij guus nooit gebeurd. Ze keek er ook heel moeilijk bij want de tondeuse liep telkens vast in Guus zijn dikke haar. Maar het is uiteindelijk goed gekomen, halverwege zagen we het even niet meer zitten maar het eindresultaat mag er wezen. Het is wel echt kort! Zo kort is het nog nooit geweest maar voor de verandering best een keer leuk.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa en oma:
    27 december 2014
    Dan maak je maar eens een mooie foto van dat korte(haar)kopje,maar Veerle vind het mooi dus zal het ook wel zo zijn.
    Gr.o.o.