Dag 60: Mui Ne

28 december 2014

Gisteravond hebben we een tour geboekt naar de zandduinen van mui ne. In eerste instantie wilden we het zelf doen op een scooter. Bij het kantoortje vertelde de man ons dat in mui ne de politie best streng controleerd. Dit komt doordat de russen hier veel ongelukken veroorzaken. Om een boete te vermijden hebben we maar een tour geboekt, we zijn wel heel benieuwd want we zijn een beetje klaar met tours.

De tour begint om 14.00 uur, dus zijn we eerst aan zee gaan liggen. Je hebt hier echt een wilde zee, dus we hebben flink lopen ravotten met de golven. Heel gaaf was dat. Het is geen mooie zee hier, maar een leuke zee. De golven waren wel eens groter dan dat ik ben (Guus). Doordat de stromingrichtinghet strand ging kon je niet de zee in gesleurd wordem dus dat was wel een veilig gevoel. We gingen namelijk proberen om op een golf mee te zwemmen. Dat was echt vet, alleen dat mislukte vaak en dan ging je koppeltjeduikelend door het water heen.

En dan de tour. We gingen gelukkig met een jeep, waar maximaal 6 mensen in konden. Dus we zouden nooit met veel samen zijn. Eerst stapten er twee zweedse jongens in en later nog een amerikaan. Dit was al een hele gerustelling, we zaten gelukkig niet met allemaal russen. De eerste stop was de fairy stream. Een heel klein stroompje waar we door heen moesten lopen en die had dan de duinen en rotsen uitgesleten. Wat wel jammer was, was dat de bstterij van onze camera leeg was. En voor het eerst deze reis hebben we de reserve batterij niet opgeladen. Dus geen foto's voor vandaag. Veerle vond dit erg jammer want juist de duinen had ze graag op de foto gezet. Gelukkig had een van de zweedse jongens een goede camera en hebben we gevraagd of hij ook wat foto's voor ons wilde maken. Dit heeft hij gedaan nu nog hopen dat we ze nog ooit op gestuurd krijgen. En gelukkig haddenwe een mobiel bij waarmee we wat foto's konden maken.

De tweede stop was bij het vissersdorpje, hier lagen heel veel bootjes in de zee die al het vis wat ze in mui ne verkopen vangen in de nacht. Het strandje hierbij was echt het paradijs voor Lotte. Hier lagen zo veel mooie schelpen. Waarschijnlijk allemaal met de visvangst meegekomen en daar weg gegooid. In een hoop zaten ook nog beesten, die hebben we maar laten liggen. We hadden maar een kwartier hier, ook al had lotte hier wel 3 uur rond kunnen lopen, maar we hebben ons best gedaan hoor, Lotte.

Toen naar de witte zand duinen. Het was een lange slechte weg er naar toe, dus wr waren wel blij dat we niet met de scooter zijn gegaan. De zanduinen waren echt gaaf, een beetje een mini woestijn. Wat wel jammer was was dat er veel quads rondreden, die verpestte wel een beetje de rust. Maar dat maakte het niet minder leuk om van de duinen af te rollen, rennen en te springen. Uiteindelijk hadden we nog de zonsondergang bij de rode zanduinen. Dit was weer prachtig, we hebben m alleen niet helemaal afgekeken omdat we terug moesten naar de jeep, maar zo veel hebben we niet gemist.

Al met een hele leuke dag gehad, zelfs met de tour. Wel helemaal onder het zand! Maarja wie gaat het nou ook van zandduinen afrollen... haha. Maar leuk was het zeker en dan nog maar een paar dagen overal zand vandaan halen.

1. Nico:
    28 december 2014
    Mooi verslag van een echte vakantiedag, na al het goede werk!
  2. ANN:
    28 december 2014
    Deze dag kan ik minder mee beleven. Geen zandduinen gezien in Vietnam. Maar ik had jullie wel van de duinen af willen zien rollen. Op steeds kopje onder, lijkt me ook wel leuk om te zien.
  3. Thijs:
    28 december 2014
    We zijn blij dat we weer kunnen reageren op jullie verhalen. Wat jullie in een week doen, doen wij in .......... .
  4. Peter en marianne:
    30 december 2014
    Ik zou zooo mee willen rollen.....heerlijk xM