Dag 63: Nha trang

1 januari 2015 - Nha Trang, Vietnam

Vandaag nemen we s avonds de nachtbus naar hoi an. S ochtends hebben we heerlijk beetje kneuteld op de kamer en om 12 uur moesten we helaas al uitchecken. Gelukkig mochten onze tassen wel blijven staan. We hadden niet echt een idee wat we gingen doen, dus gingen we eerst maar op jacht naar een bikini voor mij. Die had het namelijk gisteren begeven in het modderbad. Maar dat is geen ramp want mijn bikini was niet zo heel goed bestand tegen de golven hier. Hij was wat te groot geworden dus moest in de zee regelmatig alles even goed trekken ;) Nou dat ging eigenlijk best makkelijk, ik kon hem alleen niet goed passen dus fingers crossed dat hij past en anders zo alles alles hier was hij niet erg duur.

Daarna dachten we gaan we even naar het strand, maar daar was het best fris! We hebben nu definitief het echt warme weer achter ons gelaten en zullen moeten wennen aan wat lagere temperaturen. Ik was er alleen nu niet op gekleed dus zijn we maar in een strand tent wat gaan zitten en lezen. Zo hebben we een beetje heel de dag doorgebracht. Op een gegeven moment ging het best hard waaien terwijl we in de buurtvan kokosnootbomen zaten en viel er een 2 meter naast ons naar beneden! Toen heben we toch maar een ander plekje opgezocht.

Om kwart voor 7 werden we opgehaald door een gewone bus om ons naar de sleepingbus te brengen. We dachten dat de sleepingbus o 7 vertrok, maar dat was niet zo. We hebben eerst meer dan een uur in de gewone bus gezeten en ro djes gereden door nha trang, letterlijk rondjes, voordat we eindelijk bij de bus aankwamen. We hadden weer geluk :) we hadden namelijk weer de 3 stoelen naast elkaar achterin de bus weten te bemachtigen. Dus we hebben weer heerlijk naast elkaar gelegen, al waz het een onrustig ritje. Onze chauffeur reed hard! Guus dacht op een gegeven moment wat een weg met bochten, bleek het eenrechge weg te zijn maar door de rare inhaalmanoeuvres gingen we van hot naaf haar. Maar ik kan alvast verklappen we hebben het overleefd en zijn veilig aangekomen ;) En zoals altijd heb ik eigenlijk bijna alleen maar lopen maffen, heerlijk <3
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willem en Carla:
    1 januari 2015
    Gelukkig ,zalig en gezond niuewjaar in en inspirerende omgeving voor de start naar jullie nieuwe toekomst, dokters, is dit een goed begin. Geniet ervan
    Carla en willem
  2. Nico:
    1 januari 2015
    Tja, het verkeer in die landen blijft zo'n beetje het grootste risico waartegen je je niet kunt inenten en waar ook geen pilletje voor is.
    Ik krijg ook zo'n beetje het idee dat Vietnam toch heel anders is dan Cambodja, of komt dat doordat jullie nu minder tussen het 'gewone volk' zitten; minder 'antropoloog' in de jungle, meer toerist aan de Aziatische Rivièra ;-) ?
  3. Opa en oma:
    Guus Veerle
    Een gelukkig,liefdevol en een gezond 2015.
    Geniet maar lekker van deze rustige periode,maar een beetje meer avontuur vinden wij toch spannender.
    Xx
  4. Colette Raaijmakers:
    Veerle en Guus gelukkig avontuurlijk 2015 . Liefs Colette
  5. Opa en oma:
    1 januari 2015
    Even mijn zoekmachine ingeschakeld,die bomen in Cambodja met het geweldige wortelstelsel heten,Wurgeik.oma
  6. Opa en oma:
    1 januari 2015
    De bomen in Cambodja met het grote wortelstelsel heten wurgvijg.oma
  7. ANN:
    Lieve Veerle en Guus,

Je gaat nu merken dat Vietnam 2 totaal verschillende klimaatzones hebben. En dat niet alleen Het lijken wel 2 totaal verschillende volkeren. Wij zijn in het noorden begonnen en het mooie weer tegemoet. Lijkt me iets prettiger dan andersom. Maar jullie wennen ook wel weer. Er zijn nu andere dingen om van te genieten.

Alle goeds voor 2015. met heel veel liefde, geluk en een goede gezondheid.
  8. Danielle:
    Guus en Veerle,

De allerbeste wensen voor 2015!

Groetjes van Patrick, Danielle, Mats en Jorns