Dag 66: Hoi an - Hue - Phong Nha

3 januari 2015 - Bố Trạch, Vietnam

Vandaag begon als een doodnormale reisdag. We hadden gisteren geregeld dat we vanochtend met de bus naar Hue zouden gaan. Hue ligt relatief dichtbij en zouden er een paar uur over doen. Rond half 1 kwamen we aan bij ons hostel. Vandaag staat eigenlijk niks op de planning, dus zijn we maar een beetje rond gaan lopen. Toen hebben we geluncht bij een heerlijk tentje waar veerle pompoensoep had, mjammm.

We willen voor morgen een bus naar Phong na, dit is een nationaal park in Vietnam waar je de grootste grotten hebt van de wereld. Je kan dit ook als een dagtrip doen vanuit Hue maar dat vertikken we. We weten dat we met de trein en met de bus er kunnen komen en hadden van ons hostel gehoord dat we ook de nacht bus konden nemen vanuit hue richting hanoi en dat we daar dan gedropt konden worden. Even opties afgewogen en kozen voor de nachtbus. Goed nagevraagd en we moesten om half vijf snachts klaar staan en dan zouden we tussen dan en vijf uur opgehaald worden. Wel vroeg opstaan maar dat scheelde ons weer acht dollar per persoon.

Toen zijn we rustig op bed gaan liggen, we hadden allebei een boek wat bijna uit was. Op een gegeven moment werd er op de deur geklopt en toen stond de man van het hostel aan de deur. Hij vroeg waar we bleven en wij dachten allebei wat gebeurd hier. Hij zei dat we moesten komen uitchecken en dat de bus zo kwam. Dit was om tien over half vijf smiddags. Dat was dus een groot misverstand, nu moesten we ineens de bus gaan halen. We waren allebei een beetje van de wap en dachten wel meteen. Dit is het avontuur wat we wilde. Het eerste halfuur in de bus moesten we ook nog even onze gedachten op een rijtje krijgen. We komen vanavond in een mini dorpje aan bij de grotten, terwijl we eigen rustig op bed wilde liggen en vannacht gaan. Maar we hadden er wel zin in.

Rond half tien savonds kwamen we aan, en hadden zo een kamer geregeld. Warm water was wel een voorwaarde want het is hier bepaald niet warm. Dan wil je je echt niet douchen onder koud water. Nog wat info gevraagd en besloten dat we morgen eerst de phong nha caves gaan doen. Je hebt ook heel veel tours hier de ze aan bieden, waar je ook echt een trekking gaat doen door de grotten maar dan geven we weer 4x ons dagbudget uit, dus dat was niet perse nodig. Nu lekker slapen op onze knoerharde bedden.

1. ANN:
    Goede morgen globetrotters,
    Even kijken of ik de goede film voor heb staan.
    Phong Na zegt me niets zijn we waarschijnlijk niet geweest.
    Bij Hue zie ik een heel groot winter of zomerpaleis met prachtige mozaïeken. Daar ergens in de buurt is ook nog een heel groot beroemd kerkhof met prachtige graven van beroemde keizers en koningen. Ben benieuwd of mijn beeld klopt. Ben er niet helemaal zeker van. Gaan jullie maar lekker genieten. En wat de kou betreft denk wel dat het nog altijd warmer is dan in Nederland.
  2. Thijs:
    3 januari 2015
    Fijn dat je een rugzak hebt en in 5 minuten je hele hebben en houden kunt inpakken. Misschien een idee voor je kamer in Nijmegen?
    Veel plezier.
  3. Nico:
    3 januari 2015
    Van zonnebadende, bruinbakkende toerist terug naar racende backpacker in twee dagen.
    Flexibiliteit en aanpassingsvermogen: \/ GESLAAGD.
    Improvisatievermogen: \/ GESLAAGD
    Thinking on your feet: \/ GESLAAGD

Welkom bij de Koninklijke Landmacht ;-)
  4. Opa en oma:
    3 januari 2015
    Heerlijk wij voelen de spanning en het avontuur weer.
    Ga weer lekker genieten.x