Dag 69: Hue

6 januari 2015 - tp. Huế, Vietnam

Oeioei dat opstaan kostte moeite zeg, overal pijn en stijf! Maarja dat komt er van als je van een trap afdonderd en andere rare fratsen uithaald. En de wekker ging ook nog eens om 4 uur s ochtends, want we hadden om kwart voor 5 de bus terug naar Hue. Maar we konden gelukkig in de bus verder slapen. We kwamen rond 9 uur aan in Hue en zijn toen terug gegaan naar het hostel waar we twee dagen geleden ook waren.

Tegen de middag zijn we naar het citadel gelopen, dat is een plaats waar de oude heersers van Vietnam zaten, een keizerlijke stad. We hebben hier op ons gemakje wat rond gelopen en alles bekeken. We waren vandaag een beetje sloompjes van alle inspanningen en indrukken van gisteren dus zijn daarna lekker vroeg gaan eten. We zijn weer gaan eten bij dat lekkere restaurante waar ik (veerle) de lekkere pompoensoep had gehad en het was nu ook weer heerlijk. Lekker een Italiaanse lasagna en cannaloni op mjammmm. Wij zijn stiekem allebei toch geen enorme fan van altijd Aziatisch eten. We vinden het allemaal wel heel lekker maar dag in dag uit noodles en rijst heeft toch niet onze voorkeur, maar gelukkig heb je hier keuze zat!

S avonds hebben we lekker een filmpje gekeken en onze spieren tot rust laten komen.

1. ANN:
    6 januari 2015
    Na gedane arbeid is het goed rusten.
    Liefs Ann
  2. Opa en oma:
    6 januari 2015
    Even jullie beurse plekken maar tot rust laten komen,lukt wel met een bord internationaal eten er bij,het was wel weer een mooie avontuurlijke dag.x
  3. Annelies:
    WOW....wat een grotten!
    Zit jullie eigen HD nog niet vol van alle fantastische indrukken en belevenissen!? Geniet van de rustdag om alles te laten bezinken.
    AnneLiefs
  4. Nico:
    6 januari 2015
    Elke dag stamppot is ook geen feest, maar wellicht hebben jullie er nu een lief ding voor over. Misschien zelf een keertje maken. Als ze geen piepers hebben kun je van pompoen puree maken. Werkt precies hetzelfde. In blokken koken tot ze van de vork glijden, prakken met melk en wat (boter)vet erbij om puree te maken. Kool, wortelen, uien hebben ze natuurlijk in overvloed, dus jullie moeten alleen nog een varkentje wassen voor de worst ;-)
  5. Isabelle:
    6 januari 2015
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen ! Nu aan de keukentafel met Gonny, Ton, Toon, Aggie, Kris en Thijs: verjaardagskoffie. Groetjes van Isabelle
  6. Lea:
    6 januari 2015
    Wat een avontuur zeg en die grotten prachtig schitterend om te schilderen. Lekker in de modder modderen zal wel ontspannend zijn geweest. Hopelïjk zijn jullie spiertjes na een paar dagen weer genezen voor het volgende avontuur.
    groetjes Lea.
  7. Peter en marianne:
    7 januari 2015
    Rust lekker uit. Het zijn ook zoveel indrukken...xxxM
  8. Mark en Dianne, Bas en Kim:
    7 januari 2015
    Hoi Guus en Veerle,
    Het blijft genieten daar, dat is duidelijk. Leuk om te blijven lezen.
    Gr. Mark, Dianne, Bas en Kim.
  9. Suvana:
    9 januari 2015
    Hmmmm heerlijk om jullie avonturen te lezen!
    Prachtige plaatjes (foto's) mooie verhalen....Dank je wel!