Dag 85 Vientiane - Vangvieng

23 januari 2015 - Vang Vieng, Laos

Vandaag hadden we weer een lekker relax ochtend gehad en nog croissantjes voor Guus gehaald zodat die verlopig genoeg heeft gehad ;) Daarna zijn we nog even door Vientiane gelopen. We hadden geen grote plannen meer, wamt we hadden om half 2 de bus. Er is hier namelijk niet heel veel speciaals te doen dus we zaten er gisteren over te denken om vandaag de bus te pakken. Toen kwamen we gisteren ook nog twee mensen tegen die we ook al in battambang en in de bus in Vietnam hadden gezien en die zeiden dat vangvien leuker was. Dus toen was de keuze snel gemaakt en hebben we voor vandaag de bus geboekt.

Toen we aan het rond lopen waren kwamen ook nog het duitse stel tegen waar we in cambodia de trekking mee hadden gedaan. Echt zo bizar hoeveel mensen je tegen komt die je eerder op de reis al hebt gezien. Het was wel weer leuk om even met ze te praten. Ze hadden ook vietnam gedaan en waren nu van plan om een tuktuk te kopen! Echt een bizar plan maar wel heel vet en met die tuktuk wilden ze dan laos door gaan.

En toen om half twee de bus in, de bus zou eigenlijk maar 3,5 ur duren maarja zoals het hier altijd gaat moet je er een paar uur bij op tellen. Dus we kwamen rond 8uur in vangvien aan.Gelukkig was een kamer snel gevonden er zijn hier namelijk volop kamers beschikbaar. Dat komt omdat het hier 2 jaar geleden nog de meest populaire backpackers plaats van zuid oost azie was. Dat kwam door het tuben, dat was hier DE activiteit. Tuben is op een oude binnenband van een vrachtwagen de rivier af gaan en onderweg bij de kroegen stoppen om te feesten en bier te drinken. 2 jaar geleden waren er nog heel veel kroegen langs de rivier,maar dat zijn er nu nog maar vier. De regering heeft er een stop op gezet omdat er elk jaar veel doden vielen door verdrinking in de rivier. Er werd namelijk veeeel te veel gedronken en allerlei soorten drugs gebruikt. Dat is natuurlijk een slechte combinatie en al helemaal als je dan ook nog de rivier op gaat. Maar er komen nu veel minder mensen op af met als gevolg dat er een overschot aan hostels is. Wat voor ons wel weer goed uitkomt, want het is hier spot goedkoop.

We zijn nog even door het stadje gaan lopen en de sfeer die hier hangt spreekt ons veel meer aan dan van Vientiane, lekker layback. We hebben nog een heerlijk bbq spiesje en shake gehaald en daarna friends gekeken!! Ze hebben bij ons hostel allemaal zitje waar je heerlijk relaxed in kan zitten/liggen en vanuit daar kan je friends kijken. Heerlijk, een beetje onderuit gezakt lachen om friends, hier houden we het nog wel even uit :)

1. Nico:
    23 januari 2015
    Die 'tubingtoeristen' dat moeten welhaast Australiërs zijn geweest. Misschien moeten jullie ook een tuk-tuk kopen. In Nijmegen rijden ook al riksja's rond in de zomer. Kun je naast de stage nog wat bijverdienen

Hebben jullie al door 'Wie de Mol is'??

Geniet ze verder!
  2. Suvana:
    23 januari 2015
    Ja! Tuk-Tuk kopen, want een fantastisch idee...had ik nog nooit van gehoord....zou ik ook wel willen...
    niet in India, het verkeer is daar gekkenwerk. Ik zou daar zelfs niet willen fietsen. Maar Laos klinkt (uit jullie verhalen) relatief rustig...
  3. Thijs:
    23 januari 2015
    Echt oude glorie. Friends seizoen 1 neem ik aan. Ik zou er ook geen moeite mee hebben. Ik wil ook zo'n "peace" sleutelhanger !

Blijf genieten.
  4. Peter en marianne:
    24 januari 2015
    "Peace man...." Ik wil ook zo'n "peace " sleutelhanger. Yeaah!!!!
  5. Peter en marianne:
    24 januari 2015
    Wil ik ook...zo'n peace sleutelhanger...mijn franse leraar en wiskunde leraar hadden er ook altijd een om. Lange haren en zo'n hanger..dat is mijn uitzicht van mijn middelbare school tijd en dat herleeft in Laos. Zo grappig. Geniet ervan xxxxx
  6. Mark:
    26 januari 2015
    Hoi hoi, na het zoeken op 'tuk tuk kopen laos' kwam ik op jullie blog terecht. Wij zijn bezig een tuk tuk te kopen in vientienne maar het wil nog niet lukken. Hebben jullie misschien contact gegevens van de Duitsers die jullie hebben leren kennen zodat wij hun eens kunnen vragen waar zij hem hebben gekocht? Je kunt mij bereiken op [email protected], thanks!