Dag 86 Vangvieng

24 januari 2015 - Vang Vieng, Laos

Vannochtend weer rustig wakker geworden. Het moest namelijk eerst even opwarmen voordat wij het water zouden gaan trotseren in onze tubes. We hebben er zin in in! Maar dus eerst een broodje onder het genot van friends. De tv bars zijn erg populair in vang vieng. En toen op zoek naar de plek waar het tuben geregeld wordt, er is blijkbaar maar 1 plek in vang vieng. Uiteindelijk in de tuktuk er naar toe spraken we iemand die het gisteren ook al had gedaan, en ik ken iemand die het toen ze hier was vier keer had gedaan dus we zijn benieuwd hoe dit ons gaat bevallen.

We kwamen aan en werden meteen welkom geheten met een gratis shotje en relaxte muziek, ja het gaat hier dus nog steeds om drank. Vandaag gaan wij het maar doen op de manier zoals de meesten het doen. Lekker de barren langsgaan en een beetje drinken. We hebben alleen niet zoveel geld bij dus dat word voor ons niet al te veel drinken, t word ook niet aangeraden om te doen maar je ziet een hoop mensen flink bezopen worden. In onze tuktuk zat een duits stel en daar zijn we eigenlijk de hele dag mee geweest. Toen gingen we het water op en na zo'n honderd meter was er al de volgende bar. Omdat we wisten dat er maar een paar barren waren stopten we hier maar meteen, het was wel maar heel even op het water. Bij het verkoop punt stons dat het 2.5 uur zou duren zonder stops, maar iedereen stopte hier al, dus het zal wel goed zijn. Hier was het nog rustig en er was een modderbad. Jaaaaaaah, dus daar zijn we maar weer in gaan liggen, want dat blijft leuk. Daarna nog wat gevolleybald zo kon direct de modder opdrogen, was mooi een natuurlijke zonnenbrand :) en wie weet is het ook nog goed voor je huid. Na het volleyballen nog lekker gechilled op enorme lig platformen in de zon.

Op naar de volgende bar, hier hebben we wat getafeltennised en ge jeux de bouled en nog een biertje gedronken. Bij het tafeltennisen hadden ze maar drie batjes dus we hadden onze slippers gebruikt voor het spelletje rond om de tafel. Daar stond de vrouw achter de bar om te lachen, ik denk dat ze het nog nooit had gezien, maar het werkt best goed.
Ze hebben het hier bij alle bars super leuk gemaakt zodat je bij die langer blijft, er is namelijk wel wat concurrentie tussen de barren. Wat ook leuk is, is dat je bij elke bar weer dezelfde mensen tegenkomt, dus we hebben eigenlijk de hele dag met een bepaald groepje getubed. Op een gegeven moment ging de zon achter de bergen en werd het wat kouder. Om 6 uur moesten we terug zijn anders kregen we minder geld terug voor de tubes. Wij het water op, bleek het vanaf dat punt nog twee uur op het water te zijn. Dat gingen we dus nooit redden. En het was ook nog eens heel koud omdat de zon er niet meer was. Gelukkig en vanuit de organisatie heel slim bedacht stond er al heel snel een tuktuk langs de kant die ons terug bracht naar de goede plek, uiteindelijk wel op tijd maar wel betaald voor de tuktuk. Ook wel slim van de mensen om de barren aan het begin te doen, dan komt nooit echt iemand op tijd. Misschien weinig getubed vandaag maar wel een geweldige tijd gehad, waarschijnlijk morgen of overmorgen nog een keer om wel het hele stuk te doen.

Er is hier een bar waar je van 9 tot 10 gratis drank kon krijgen dus daar zouden we naar toen gaan vanavond. Eerst lekker gedouched en gegeten en toen zijn we naar die bar gegaan. Bizar dat je hier een uur lang gratis mixdrankjes met whisky kreeg, maakt het voor ons wel een goedkope avond..

1. Thijs:
    24 januari 2015
    Pas op met jullie woorden. Terwijl hier hier de sneeuw met bakken uit de hemel valt klagen jullie over kou bij 25 graden. Jullie wennen hier nooit meer. Zal ik je snowboard maar op marktplaats zetten?

Veel plezier.
  2. Peter en marianne:
    24 januari 2015
    zo'n andere wereld ....maar leest heel gezellig..en klinkt relaaaaxxxxxxxxed.
  3. Peter en marianne:
    24 januari 2015
    strak plan, snowboard op marktplaats.
  4. Nico:
    24 januari 2015
    Toch nog op wintersport: Koud, down hill, en buizen.