Dag 87: vang vieng

24 januari 2015 - Vang Vieng, Laos

Vandaag gaan we het tuben nog en keer over doen, maar dan op de Guus en Veerle manier. Lekker dobberen op het water en de kroegen deze keer overslaan. Het was echt super gisteren, maar we hebben te weinig van de omgeving genoten dus dat gaan we nu doen. We gaan er nu ook voor om de route helemaal af te maken en hopelijk in de zon, want het was gisteren toch wel erg koud toen de zon weg was.

Eerst bij een bakkerij een enorm chocolatchipcookie en een enorm chocoladecakje gekocht voor onze 'picknick' op het water. Ik heb er nu al zo'n in♥ en toen op weg naar de rivier. Gelukkig scheen het zonnetje al lekker dus heerlijk dobberen in het zonnetje op een rivier. En wat een prachtige omgeving zeg! In het begin kom je nog langs de kroegenmet harde muziek, maar als je die voorbij bent is het heerlijk rustig. Dan dobber je tussen allemaal bergen door. Ik kwam er alleen wel achter dat er een gaatje in mijn band zat, dus fingerscrossed dat hij het vol houd tot het einde. Op een gegeven moment heb ik er toch maar mijn vinger opgehouden want er kwam wel erg snel lucht uit.

En toen onze lunch, het chocolade cakje viel een beetje tegen. Maar ik denk dat ik een beetje verwend ben met de bakkunsten van mama, want eigenlijk geen een gekocht chocolade cakeje is de lekkerder dan als je het zelf maakt. Maar ik had niets te klagen want hij was wel lekker en als ik thuis ben ga ik gewoon ze weer zelf maken! Dat is eigenlijks sowieso wat Guus en ik het meeste missen, eigen gemaakt avondeten. We hebben al een heel lijstje wat we allemaal willen eten als we terug komen haha.

Na ongeveer 3,5 uur kwamen we aan bij het eindpunt. Het was toen ook wel goed geweest want het begon al weer wat frisjeste worden op het water en ik kwam steeds dieper in het water te liggen haha. Maar gelukkig hebben ik en mijn band de toch over leeft.
We zijn daarna in een leuk restaurantje gaan zitten. We waren er al een paar keer voorbij gelopen en we hadden gezien dat je hiereen prachtig uitzicht had en een zonsondergang. Dus wij zijn hier gaan zitten en hebben heerlijk nacho's met kaas op mjammie en inderdaad het was een prachtig uitzicht. Voor vanavond hadden we niets meer op de planning staan de alcohol van gisteren was weer genoeg en we willen morgen gaan fietsen dus dan zijn we fris en fruitig. Wel hebben we weer heerkijk gerelaxed bij Friends :) we hebben hier weer echt het relaxe vakantie gevoel.

1. Nico:
    24 januari 2015
    Ik denk dat ik mijn centen van de bank haal en ook in een vrachtwagenbinnenband ga liggen ;-)
  2. Thijs:
    24 januari 2015
    Klinkt als" effe uitpuffen" ( inclusief band).
  3. Opa en oma:
    24 januari 2015
    Weer een leuke dag geweest, fiets ze morgen.x
  4. Suvana:
    25 januari 2015
    wil ik ook! Tuben. Heerlijk.....
  5. Peter en marianne:
    27 januari 2015
    Jippie!!!! Jullie missen eigen gemaakt avondeten en cakes en koekjes. Die gedachte koester ik en ga heel veel lekkers maken als jullie weer terug zijn.xxxxM