Dag 92 luang prabang - Luang Namtha

30 januari 2015 - Luang Namtha, Laos

Vandaag vertrekken we naar onze laatste stop in laos. Daarna moeten we door naar bangkok voor de vlucht naar myanmar. Dat is namelijk al over een week. We zijn eerst nog voor de laatste keer bij ons kraampje gaan eten, wat heeft zij een goede klant aan ons gehad. Eingenlijk hebben we hier elke dag wel minstens een keer gegeten. Ik heb afscheid genomen van mijn oreo shake en we konden gaan. Met wat extra banaantjes die we hadden gekregen van het vrouwtje.

Dit rit was voor een groot deel hetzelfde als toen we laos in kwamen, net zo hobbelig en bochtig als op de heenweg maar ook even mooi. Veerle werd helaas misselijk, maar ik vond deze reis echt snel voorbij gegaan. Ik heb heel myanmar alvast gelezen om ongeveer een plan te kunnen maken voor de twee weken die we daar zijn. Dat wordt nog lastig, want er is zoveel te doen. Ook moeten we keuzes gaan maken tussen de toeristische dingen zien of juist plekken op zoeken waar nog bijna geen toeristen zijn geweest. Ach dat moeten we nog met noortje bespreken, dus we hoeven gelukkig nog geen keuzes te maken.

Aangekomen in luang namtha hadden we heel snel een hostel gevonden. Het was er schoon, goedkoop en ze hadden lekkere bedden! Alles wat je in een hostel zoekt. We hebben besloten om morgen muang sing te gaan, daar zit je namelijk tussen de minority dorpjes. We zijn rond gaan vragen naar vervoer, maar de eerste man zei al meteen dat we het zelf moesten regelen, want hij wilde daarmee geen geld aan ons verdienen omdat het busstation maar een paar minuten lopen was. Hij legde het uit hoe we er moesten komen en dat we er morgen om half 8 moesten zijn. Nog even gecontroleerd waar het was en toen lekker rijst en noedels gegeten.

Owja en die foto, die verschrikkelijke foto waarvan je niet weet waar je naar kijkt is koeienmaag. En ja dat heb ik gegeten.... Blehhhh, ik wil er niet aan herinnerd worden maar Guus wilde er heel graag en foto van
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nico:
    30 januari 2015
    Dank je voor de informatie over de foto. Ik heb meteen even gegoogeld en vond wat extra informatie en een recept http://www.smulweb.nl/recepten/359258/Hoemoetdat-pens

Bon appétit!! Pens, dus!
    Ach, de Schotten hebben Haggis, en dat is schapenmaag gevuld met allerlei orgaanvlees. Toch heb ik het idee dat deze rauwe bonen flink wat honger nodig hebben om zoet te worden. Smakelijke voortzetting van jullie culinaire trip. Ben nu al benieuwd naar de Siamese en Birmese delicatessen.
  2. Annelies:
    30 januari 2015
    Gatver dat je dat hebt durven eten, ik vind mosselen al eng :)
    We hebben hier al een voorproefje gehad van Myanmar, op BNN n reisprogramma! Marianne wees me daar gelukkig op. De ballonvaart zal vast boven jullie budget zijn maar, dan kijk maar op uitzending gemist!
    Hopelijk allebei weer in goeie doen, volgende locatie wordt vast ook weer een heel indrukwekkende tijd! Geniet ze.
    Alvast goeie (en veilige) reis.
    AnneLiefs
  3. Suvana:
    2 februari 2015
    hmm in nam er een kopje koffie bij, om dan relaxed wat van jullie verhalen te lezen...jammer van die koeienmaag ;-)