Dag 7: Koh rong

6 november 2014 - Koh Rong, Cambodja

Nou de eerste week zit er op. We hebben de week afgesloten met een top dag!
We waren vanochtend vroeg opgestaan omdat we met de boot van 8 uur naar Koh rong zouden gaan en we moesten al om half acht op de pier staan. Nou dus wij stonden netjes om half 8 op de pier. De boot was er nog niet dus we moesten nog even wachten. Dat even wachten werd op zn cambodiaans een uur. Maar ja we hebben vakantie en geen haast, de lucht begon alleen wel te betrekken en eenmaal op de boot gingen we richting een hele donkere lucht! Gelukkig veranderende we snel van koers weg van de donkere lucht en hadden we alleen nog wat bewolking, wat helemaal niet erg was want zelf met bewolking is het warm zat!
Met ongeveer 1,5 uur waren we op Kho rong, wat als je komt aanvaren al erg mooi is.

Voordat we een hostel konden zoeken kregen we eerst nog wat informatie over het eiland. We moeten voorzichtig zijn met vuur, want er is geen brandweer, geen rare fratsen uithalen want er is geen dokter, oppassen voor de slangen, niet op de buffels gaan zitten (welke idioot zou dat nou doen), s avonds een zaklamp mee want al de elektriciteit gaat om 11 uur uit en graag water flessen hervullen ivm met het afval (sorry papa en mama dat hebben we toch maar gedaan, maar je kan ergens bijvullen wat ze zeggen gezuiverd is en tot nu toe nog nergens last van dus het zal wel goed zijn). Owja en niet te vergeten er zijn zandvlooien, op alle stranden en wat je er tegenkon doen was kokosolie daarvan zouden ze van weg blijven. Maar gelukkig zijn er ook leuke dingen hier op het eiland haha, je kan snorkelen, met lichtgevende plakton zwemmen, kanoën etc. En om jullie gerust te stellen we zullen erg voorzichtig zijn belooft :)

Toen gingen we maar opzoek naar een hostel, wat erg gemakkelijk ging. Het eerste hostel waar we gingen kijken zag er goed uit en schoon! Het meest schone tot nu toe wat heerlijk is en het is nog goedkoop ook. We moeten wel door een modderstraatje er naar toe en geen eigen douche maarja je kan niet alles hebben voor deze prijs.

Na ons geïnstalleerd te hebben gingen eerste maar eens opzoek naar kokosolie wat snel gevonden was. Bleh wat stinkt dat ik snap wel dat die vlooien hiervan weg blijven, ik zou mezelf ook niet willen bijten. Daarna gingen we opzoek naar een mooi strand dat wat verder weg lag. Al was het strand waar we waren al heel mooi! Kraakhelder water en een mooi strand! Maar hier was het wat drukker dus we wilde wel ergens anders naar toe. Het was een leuke wandeling, over het strand, stukje jungle door een riviertje over stenen (wees gerust en was een pad die we konden volgen ;) ) En na een wandeling van een half uur waren we er, WAUW het was echt mooi en bijna niemand te bekennen.
Het was vandaag wat bewolkt wat eigenlijk best wel fijn was want dan was het niet zo warm en in de middag brak wel de zon door.

We hebben wat gelezen, gezwommen en genoten van het uitzicht en toen kwamen er achter dat je zelfs visjes kon zien! Als je heel stil stond zag je allemaal visjes om je heen zwemmen. Witte visjes met zwarte strepen, die zelfs soms aan je tenen gingen knabbelen. Toen kwam guus op het idee om ze prberen te voeren, we hadde namelijk wat droge crackers. Het voeren lukte ook nog, als je de cracker onder water hielt aten ze uit je hand :):) Ik kwam er op een gegeven moment ook achter dat er ook best wat schelpen waren, dus weer een leukenieuwe bezigheid schelpen zoeken. Zo hebben we ons heel de dag gehouden.
En we hebben de kokosolie ook niet voor niets gekocht, want guus was eerst zo eigenwijs om te wachten met insmeren tot dat hij ze zag, maar vervolgens zat hij na een half uur onder de rode bultjes.
Op de terug weg waren we nog naar schelpen aan het kijken en toen Guus er een oppakte kwam er een kreeftje uit! Weer leuke fotografie materiaal :) (zie de foto's)

S avonds hebben we op het strand gegeten en cocktails gedronken. Een mooie afsluiter van een topdag!!
Owja en ik kan al een ding van mijn to do lijstje afstrepen, naar een bounty strand!

1. Ann:
    6 november 2014
    Het was even wennen, wakker worden zonder jullie boeiend reisverhaal! Nu weer lekker ingehaald. Mooie foto's! Heerlijk verder genieten. Hoelang mogen jullie van jezelf op dit prachtige eiland blijven?
  2. Thijs:
    6 november 2014
    Palmboompje voor je zelf, privé strandje. Wat heb je nog meer nodig? Je vriend of vriendin. Goh die is er ook bij. Genieten met de hoofdletter G.
    PS waar zijn de mensen ?
  3. Nico:
    6 november 2014
    Fantastisch huisje, boompje, beestje in de tropen
  4. Opa en oma:
    6 november 2014
    Geen wonder dat jullie s,avonds doodmoe waren,op je slippers een oerwoud overwinnen!
    Xxxxxx opa oma
  5. Suvana:
    6 november 2014
    Kokosolie stinken? Ik zou zeggen: 'nieuwe kopen' ! Helpt het tegen de zandvlooien?
    Zelfs het ultieme paradijs heeft een min-kant