Dag 8: Koh Rong

6 november 2014 - Koh Rong, Cambodja

Vandaag hadden we besloten om naar de andere kant van het eiland te gaan. Hier ligt long beach, een strand wat zich uitstrekt over zeven kilometer. Toen we aankwamen hadden ze verteld dat het een wandeling was door de jungle van drie kwartier tot een uur. Nou we hadden al een wandelingetje gemaakt en dat viel reuze mee dus wij dachten dat kunnen we wel.

'S ochtends nog even goed ontbijten met twee eitjes op toast om wat energie te krijgen voor onze wandeling. Ook wat fruit gekocht voor de middag en we waren er klaar voor. Op onze slippers begonnen we het pad wat aangegeven zou zijn met rode slippers. Na zo'n tien minuten kwamen we al op t punt waarop we dachten of t zo slim was om op slippers te gaan. We moesten een berg omhoog met behulp van een touw. Aangezien dat we al twee keer terug waren gegaan naar onze kamer omdat we dingen vergeten waren hadden we nu geen zin meer om onze slippers in te wisselen voor schoenen. Dan maar op slippers in de brandende zon.

Ja, dit was wel echt een pad door de jungle. Terug gaan was geen optie, en verlangde onderhand wel naar de zee. Na uiteindelijk een uur gewandeld te hebben zagen we in de verte de zee, en hij was prachtig blauw. Nu alleen nog de berg af. Weer met touwen klauteren en uiteidelijk waren we er.

Toen wij aankwamen was er nog niemand, en het was een nog mooiere zee dan de zee die we de gisteren hadden gezien. Geweldig, zo veel kleuren blauw en spierwit zand, wat ondere je voeten knisperde. In de zon was het wel vreselijk warm dus maar een plekje in de schaduw opgezocht.

Aangezien we die wandeling niet nog een keer wilde trotseren, hebben we een taxi boot gepakt terug naar the main beach. Dit duurde ongeveer een uurtje. Terug op main beach gingen we kijken of het mogelijk was om de volgende dag naar koh rong sanloem te gaan. Dit kon alleen via de locals en die wilde de hoofdprijs natuurlijk. Toen maar besloten om terug te gaan naar sihanoukville en dan de dag er na door te reizen naar kampot. Een koloniaal dorpje aan de rivier.

maar voordat we van dit eiland weg konden moesten en zouden we nog proberen met fluoriserende plankton te zwemmen. Dit kon alleen op donkere plekken. Dus wij besloten om naar het strand te gaan waar we gisteren ook waren. Daar te wachten totdat het donker was en dan naar de plankton op jacht te gaan. Best spannend want we moesten dan door het donker terug. toen het licht was zagen we wel al kleine beestjes zwemmen, dus we hadden hoop. Alleen de maan heeft ons een beetje dwars gezeten hier, omdat het bijna volle maan was, was het veel te licht. Helaas dus geen lichtgevende plankton, maar wel nog een spannend avontuur. Ik moet zeggen dat we echt kapot waren na vandaag, we lagen al om negen in bed. Wat was dat heerlijk, morgen weer een dag.

Wij willen nog even kwijt dat ook wij het heel fijn vinden dat jullie de blog leuk vinden. De reacties zijn echt top, en vinden het heel leuk om deze te lezen. Ook heel leuk alle tips die dan nog voorbij komen van de ervaringsdeskundigen. Op het eiland was er veel minder internet, daardoor de vertraging, maar we zullen ons best doen om het zo goed mogelijk bij te houden om onze lezers tevreden te houden :P knuffels van ons.

1. Ann:
    6 november 2014
    Wie gaat er nou op slippers een tocht door de jungle maken.? Even goed erg knap dat het gelukt is. Pas op voor slangen en schorpioenen hoor! Die kunnen levens gevaarlijk en verraderlijk zijn. Fijn dat jullie waar voor je geld gehad hebben. Stiekem aan wordt ik wel een beetje jaloers.
    Liefs
  2. Peter en marianne:
    6 november 2014
    Zo daar zijn jullie weer goed doorheen gekomen op jullie slippers..... Daar hebben jullie patent op he? Lauterbrunne... Ook hier wel weer een enorme beloning met al dat natuurschoon. Wat een reis! xxxxxMarianne
  3. Ad en Loes:
    6 november 2014
    Wij genieten steeds van jullie omzwervingen vooral als er zandvlooien actief worden. Guus jeukte het erg? Hebben jullie nog geen blaren met het lopen op de slippers.
  4. Suvana:
    6 november 2014
    Ja, Volle Maan! Hier ook! Alleen de temperatuur verschilt enorm. Het is behoorlijk fris geworden sinds jullie weg zijn.
    Dank voor jullie verhalen!
    Knuffels