Dag 9: Koh Rong

7 november 2014 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

Vandaag is ons laatste dagje Koh Rong, waar we nog lekker van gaan genieten! We hebben s middags de boot van 4 uur terug naar sihanoukville. Maar eerst nog lekker op het strand liggen en nu wel met kokosolie ingesmeerd haha want het werkt heel goed! Na het insmeren geen last meer gehad van zandvlooien.

We mochten vandaag gelukkig onze spullen nog in het hostel laten liggen wat erg fijn was want dan hadden we daar geen zorgen over. Toen we terug liepen kwamen we nog hele schattige puppies tegen! Je hebt hier sowieso heel veel honden puppies katten en kitten, die er allemaal redelijk goed uitzien e n helemaal niet verwilderd. Ze leven hier gewoon samen met de mensen en de meeste hebben wel een vaste plek waar ze veel zijn. Dus soms een heel klein aaitje kan geen kwaad haha.

Nou wij stonden weer netjes om half 4 op de pier, toen we er achter kwamen dat de boot kapot was! De mensen die om 2 uur de boot hadden stonden ook nog steeds te wachten. Gelukkig werd al snel wat geregeld we konden mee met een langzame boot, maar wat voor boot haha. Het was soort vissersboot met wat houten planken aan de zijkant om op te zitten en hij deed er 2 uur over. Ach maarja we hadden de tijd en dit was ook wel weer een leuk nieuw avontuur, dus zijn we op die boot gestapt. Nou we hadden wel en houten kont! Maar omdat dit een langzame boot was hadden we wel een mooie zonsondergang! En we zijn helemaal veilig aangekomen. Nu nog opzoek naar een hostel.. en dan morgen naar kampot en kep.... Maar het was druk in sihanoukville!! 3 dagen geleden toen we in sihanoukville waren was het helemaal niet druk en nu was het er vol van de mensen auto's en tuktuks en alle hostels waren ook stamp vol.. We kwamen toen gelukkig een Australisch meisjes tege wat aa het flyeren was voor een fullmoon party op otres beach(een strand wat verder op waar we eigenlijk nog naar toe wilde maar dat was er niet meer van gekomen). Zij zei dat ze nog wel een plekje in haar hostel had en voor ons een goedkope tuktuk er heen kon regelen. Dus wij dachten waarom ook niet, we wilde toch nog een keer naar een fullmoon party! Dus we hebben onze plannen maar omgegooid en eerst naar otres beach.

Daar aangekomen was er eigenlijk geen plaats meer.. Maar we hadden het gelukt dat we via Izzy (dat meisje ) waren gestuurd, want nu gingen ze proberen iets te regelen. We konden 2 bedden krijgen op een mixed dorm en de nacht erna een private room. Helemaal prima natuurlijk, we hebben volgens mij wel een paar stafleden verjaagd uit hun bed dus geen idee waar die slapen.

Na het eten zijn we nog even lekker gaan liggen op een bed bij het strand, wat heerlijk was.

1. Ann:
    dat is l
    weer fijn opstaan met bericht van jullie. als ik goed lees gaat het ontstressen ak heel goed. prima hoor. hier wordt het opeens een stuk kouder 4grade Boris heeft om 7.15 een date in de vennen nisschien zie ik dadelijk de zon opkomenliefs Ann
  2. Suvana:
    7 november 2014
    Yeahhh Happy full moon! Geweldige combi....strand en full moon...
    Peace sister, Peace brother...
    Heerlijk om jullie stappen te volgen <3
  3. Colette Raaijmakers:
    7 november 2014
    Het heerlijke avontuur is begonnen. Wat klinkt dit goed ! Bij zandvlooien blijf letten op kleine zwarten pitjes in je voeten. Gewoon eruit wippen klaar! Hoe bevalt de camera ? Liefs Colette
  4. Opa en oma:
    7 november 2014
    Ooo,wat een heerlijk ondernemende kleinkinderen hebben we toch. Ik eet jullie verhaal bijna op.Oma
    En ook de Gr. Van Opa
  5. Nico:
    7 november 2014
    Als jullie over x maanden weer terug komen, zal het zwaar wennen zijn aan onze ongeduldige, alles moet gisteren, efficiënte maatschappij. Hier staat iedereen al op zijn achterste benen als er een trein uitvalt door blaadjes op de rails. Daar zijn ze bijna verbaasd als er iets wel gepland plaats vindt
    Leuk, hoe relaxed jullie alles oppakken.
  6. Danielle:
    8 november 2014
    Ha Guus en Veerle, eindelijk ben ik ook aan gehaakt op jullie blog. Ontzettend leuk om jullie avonturen te lezen. Blijf vooral schrijven, kunnen wij mee genieten!
  7. José:
    8 november 2014
    Hartstikke mooi om alles te lezen, het lijkt een beetje of wij er ook bij zijn. Heel veel ammezasie en avonturen nog. xxx
  8. Peter en marianne:
    8 november 2014
    Zo leuk om niet alleen jullie te volgen, al is dat wel het allerbelangrijkste, maar ook uit eerste hand mee te maken hoe het eraan toe gaat in Cambodja. Dank jullie wel hiervoor. Heb het goed. Dikke kus Marianne