Dag 4: Sihanoukville

2 november 2014 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

Vandaag moesten we vroeg op, we zouden namelijk om kwart over zeven opgehaald worden met tuktuk. Deze zou ons brengen naar de opstap plaats van de bus naar sihanoukville. Zoals als alles tot nu toe ging ook dit heel soepel, tuktuk was op tijd, tuktuk ging naar de goede plek en de tuktuk heeft ons zelfs aangemeld voor de grote bus.

Om half acht zaten we dus in de grote bus hopende dat er airconditioning in zou zitten het begon namelijk behoorlijk warm te krijgen. Om kwart over acht vertrok de bus, met airco! Wat hebben we gedaan in de bus...... geslapen. Wat voor Veerle ook wel beter is want die moet nog steeds wennen aan hoe het verkeer hier rijdt. Bijvoorbeeld inhalen op een berg in een bocht en dan halverwege er achter komen dat de tegenligger toch te snel rijdt om vervolgens op de rem te gaan staan. Maar het gaat hier allemaal goed en misschien is dat wel zo omdat er geen regels zijn.

Aangekomen in sihanoukville moesten we nog een hostel zoeken, alle tuktukkers kwamen op ons afgestormd en hierdoor wisten we niet zo goed hoe we dit fatsoenlijk aan moesten pakken. Eigenlijk hebben we gewoon de eerste de beste gepakt. Hier moeten we dus echt nog iets beters voor vinden.

Deze man bracht ons naar een hostel, eerst een dure en toen een die goedkoper was. Ook dit hebben we maar gewoon gedaan, hier moet dus ook nog een beter plan voor bedacht worden. Achteraf is dit hostel nou niet helemaal ons ideaal plaatje.

'S avonds zijn we naar serendipity beach gelopen en dit was wat we verwacht hadden van sihanoukville. Allemaal gezellige barretjes aan het strand. Hier hebben nog een heerlijke fruitshake gedronken in lounge stoeletjes in het zand.

Hier besloten we ook maar om morgen maar naar een ander hostel te gaan omdat het dasr veel leuker is. Dus morgen verkassen we weer, maar wel naar iets veel chillers.

1. Ann:
    2 november 2014
    het is toch heel gezellig om met een wat is het fijn om de dag te beginnen net een nieuw verhaal van jullie. leuk ook zo mee te gaan met jullie ontdekkings tocht. geniet vandaag.
  2. Suvana:
    Hi Veerle en Guus,
    volgens mij gaat het precies zo als je omschrijft....eerst maar een nachtje gewoon crashen...en de volgende dag rondkijken en rondvragen bij andere reizigers voor een betere plek. Of vooraf met medereizigers praten en de beste plek uitzoeken én reserveren...
    Jullie avontuur klinkt verder heerlijk, lounge...fruitshakes...strand...
    Knuffels, Suvana
  3. Opa en oma:
    Dag Guus Veerle
    Weer heerlijk genoten van jullie reis beschrijving,Veerle gaat het al goed met stokjes eten?
    kus van Opa Oma.
  4. Peter en marianne:
    2 november 2014
    Fijn hoor, dat het goed met jullie gaat. Ik kan alleen maar zonnig en blij aan jullie denken.. dikke kus, Marianne
  5. Ad en Loes:
    Lieve luitjes,
    Dank voor de leuke reacties.
    Wij genieten van jullie berichten en wij weten nu dat wij de tuktukkers missen. Geniet van zon, zee en strand. Groetjes oma & opa