Dag 3

1 november 2014 - Phnom Penh, Cambodja

Nou de eerste nacht in de hitte viel reuze me, we hebben gelukkig een ventilator wat heel fijn is. Het wakker worden was wel zwaar. Ik was kapot, maar een koude douche hielp wel. Al ben je hier 10minuten na het douchen al weer bezweet.

Vandaag zijn we gaan lopen naar het centrum van Phnom penh wat al een hele ervaring is! Het is super druk overal met tuktuks auto's en brommertjes en over de 10 meter wordt er gevraagd of je met de tuktuk wilt. En toen moesten we gaan oversteken ook een hele opgave, stoplichte voor voetgangers heb je niet en van zebrapaden trekt niemand zich wat aan. Maar we leven nog en het oversteken wordt steeds makkelijker ;)

We zijn naar wat phnom de central market en het national museum geweest.
Vooral de markt vonden we erg leuk, heel veel mensen , kleuren en geuren (niet altijd even lekker). We hebben er ook lekker gegeten wat precies weten we niet maar het was groenten in een jasje gefrituurd.

Weer terug in het hostel hebben we er gegeten en beneden wat gepooled en gelezen. Er hangt een lekker relaxed sfeertje.

1. Colette Raaijmakers:
    1 november 2014
    Hoi lieve Veerle en Guus, wat leuk om jullie zo te volgen. Het reis avontuur is nu begonnen. Heel veel plezier. Liefs Colette
  2. Suvana:
    1 november 2014
    Yeahhh alweer een verhaal! heb net gereageerd op die vorige en dan is er alweer een nieuwe. Fijn dat jullie veilig leren oversteken! Onvoorstelbaar dat gekrioel van mensen.
    gaan jullie het volgende selfie rechtop maken....je kunt de foto's niet draaien! fijne dag en leve de ventilators....knuffel
  3. Ann:
    1 november 2014
    Wat dom van mij. De foto's helemaal over het hoofd gezien. Dank Suvana! Beelden geven toch een mooie aanvulling op het verhaal. Als je Guus zo ziet liggen is het veel duidelijker dan wanneer je alleen leest in een ongemakkelijke houding geslapen ken je al weer wat meer geheimen trucjes van het toestel?
  4. Nico:
    1 november 2014
    Groente in een gefrituurd jasje: Loempia??
  5. Loes:
    Hey Veer en Guus,
    Wat onwijs leuk om jullie eerste reisverhalen te lezen! Klinkt goed daar!
    Heel veel plezier en blijf vooral veel bloggen want het is leuk om jullie te volgen! Geniet ervan!
    Liefs Loes
  6. Loes:
    Hey Veer en Guus,

Wat onwijs leuk om jullie eerste reisverhalen te lezen! Klinkt goed.
    Heel veel plezier en geniet ervan en blijf vooral bloggen want ben ontzettend benieuwd naar jullie reis!

Heel veel liefs Loes
  7. Peter:
    1 november 2014
    Vanwege het mooie weer hoef je niet in Cambodja te zijn ;).We zijn nu bij Pa en ma en het is hier 20 graden. En Veer, is de rijst lekker?
    Heel veel plezier daar
    Groetjes, Peter
  8. Guus:
    Hallo allemaal,

Wat leuk al jullie reacties:) Nou we weten eigenlijk nog steeds niet wat we precies op de markt hebben gegeten haha maar het was igg lekker! Het was groente met een soort deeg er om heen maar dan niet knapperig zo als een loempia. En verder hebben ze gelukkig hier heel veel westers eten dus de rijst valt nog mee. Dat moeten we bij het vrijwilligers werk nog genoeg eten, dus nu nog lekker westers eten met een paar cambodjaanse lekkernijen er tussendoor. En met de camera gaat het ook al goed. We zijn er blij mee! Het is leuk om wat functies uit te proberen.
    xxxx
  9. Yvonne:
    Hoi Veerle en Guus,
    jeetje Veerle, dit is wel iets anders dan aardappelpartjes scoren in de Appie! Heel veel plezier gewenst! liefs, Yvonne